خشکسالی زندگی آهوان سبزوار را در پناهگاه حیات وحش شیراحمد تهدید می کند

وضعيت زيستي آهوان غرب خراسان رضوي نيازمند توجه

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با ابراز نگرانی از وضعیت زیستی آهوان غرب خراسان رضوی، نسبت به کاهش جمعیت این حیوان هشدار داد.

محمدعلی عمارلو امروز به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت : خشکسالی های پی درپی سالهای اخیر سبب خشکی و کمبود علوفه در مراتع شهرستان های سبزوار ، داورزن و خوشاب شده است بطوریکه آهوان برای تغذیه و چرای خود ناچارند کیلومترها از این منطقه دور شوند.

وی کمبود علوفه را یکی از تهدیدهای جدی حیات وحش در مراتع این سه شهرستان اعلام کرد و افزود : علاوه بر این کمبود منابع آبی نیز جمعیت وحوش این منطقه بویژه آهوان را تهدید می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با اشاره به ساخت چند آب انبار و آبشخور برای تامین آب شرب آهوان در مناطق مختلف ، اعتبارات دولتی در این زمینه را محدود دانست و افزایش اعتبار و کمک خیرین و موسسات خیریه را برای تامین آب و علوفه مورد نیاز آهوان این شهرستان ها خواستار شد.

منطقه پناهگاه حیات وحش quotation mark شیر احمد quotation mark با 23 هزار هکتار ، منطقه حفاظت شده quotation mark پروند quotation mark با 16 هزار و 900 هکتار ، منطقه شکار ممنوع quotation mark ریوند quotation mark با 75 هزار هکتار و منطقه quotation mark کمر قلعه quotation mark نیز با 33 هزار هکتار ، زیرپوشش اداره حفاظت محیط زیست سبزوار است.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد شهرستان سبزوار از گذشته های دور بعنوان یکی از زیستگاههای خوب آهو مطرح بوده و طبق آخرین سرشماری (سال84) حدود 2 هزار و 300 راس از این حیوان در آن مشاهده شده است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کمبود علوفه آهوان سبزوار را در معرض خطر قرار داده است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما