نوشت ابزارهای بومی سبزوار، یک «طُرفه» ارزشمند فرهنگی برای دیار سربداران

پس از فردوس خراسان جنوبی
سبزوار نیز صاحب نوشت‌افزارهای بومی می‌شود/ «طُرفه» دفتر تحریر سبزواری‌ها

یک جوان اهل شهر سبزوار در استان خراسان رضوی در اقدامی ابتکاری طرح‌هایی با الهام از نمادهای بومی و محلی این شهرستان را برای نوشت‌افزارهای مورد استفاده دانش آموزان طراحی و روانه بازار می‌کند.

محمد حسین برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس گفت: سال‌های گذشته اتفاقات مثبت و ارزنده‌ای در حوزه تولید نوشت افزارهای ایرانی ـ اسلامی افتاد و در نهایت استقبال خوبی از این طرح‌ها صورت گرفت، اما امسال برای اولین بار، در شهرستان سبزوار در نیمه دوم تیرماه شاهد تولید نوشت‌افزارهای بومی محلی با استفاده از ظرفیت غنی آثار و جاذبه‌های تاریخی سبزوار و همچنین شخصیت‌های فاخر و فرهنگی این شهر خواهیم بود.

برزویی تولید نوشت‌افزارهای بومی سبزوار را گامی ارزشمند در جهت تقویت باورهای بومی و نگاه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی در این شهرستان دانست و افزود: با تولید این گونه دفاتر تحریری برای دانش آموزان سبزواری، ما شاهد تبدیل شدن فرصت‌هایی خواهیم بود که از دل تهدیدهای دشمن آشکار در حوزه فرهنگ به دست خواهد آمد.

وی علت پرداختن به موضوع نوشت‌افزار با نگاه بومی را دغدغه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب با استنباط از سخنان رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: پرداختن به موضوعات تربیتی کودک و نوجوان بایستی یکی از اولویت‌های فعالان فرهنگی در هر شهر باشد، که ما برای وارد شدن به این حوزه، از دفاتر تحریری که هر دانش‌آموز سبزواری 9 ماه با این دفاتر زندگی می‌کند شروع کردیم.

وی با اشاره به نامگذاری برند «طُرفه» برای دفاتر تحریری سبزوار گفت: در همکاری با دیگر دوستان شهرستان‌های همجوار، از یک برند واحد استفاده خواهیم کرد که امیدواریم مورد استقبال همشهریان و هم استانی‌های عزیز قرار بگیرد.

برزویی در پایان خاطرنشان کرد:دفاتر تحریری دانش آموزان سبزوار در مرحله پایانی چاپ قرار دارد و در نیمه دوم تیرماه وارد بازار لوازم التحریر خواهد شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

چاپ نفیس کتاب کویر شریعتی، به عنوان سوغات فرهنگی وادبی سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما