گزارش عملکرد فرودگاه سبزوار در آذر ماه 97/ عملکرد فرودگاه شهرستان سبزوار از 5 مرکز استان کشور پیشی گرفت

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

عملکرد تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی، به لحاظ تعداد پروازهای انجام گرفته در آذر ماه سال 97 نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است و از 5 مرکز استان کشور پیشی گرفت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، فرودگاه سبزوار  طبق آمار مندرج در شماره صد و نهم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران(منبع) در آذر 97 تعداد 32 فروند نشست و برخاست در مسیر هوایی تهران داشته است که این میزان نسبت به ماه گذشته که تعدا 30 فروند نشست و برخاست بوده، رشد 7 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در زمینه حمل بار نیز، فرودگاه سبزوار در آذر 97 با جابه جایی 12791 کیلوگرم بار نسبت به ماه گذشته با جابه جایی 11631 کیلوگرم بار، رشد 10 درصدی داشته است.

اما متاسفانه این فرودگاه در زمینه اعزام و پذیرش مسافر کاهش 6 درصدی داشته است. به طوریکه در آذر سال جاری تعداد 1690 نفر جابه جا شده اند که این تعداد مسافر نسبت به ماه گذشته 1807 نفر بوده است و این کاهش عینی و مشهود  است.

بر اساس همین جدول که آمار عملکرد فرودگاه های کشور در پروازهای داخلی را نشان می دهد، این فرودگاه در آذر ماه سال جاری رتبه بیست و نهم را از میان حدود 50 فرودگاه مورد بررسی به خود اختصاص داده است.

گفتنی است فرودگاه سبزوار به عنوان تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی،  با انجام 32 پرواز رفت و برگشت درون مرزی در آذرماه سال جاری از فرودگاه های همدان با 24 پرواز، بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با 22 پرواز، شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری با 22 پرواز، اراک مرکز استان مرکزی با 18 پرواز و سمنان با صفر پرواز پر فعالیت تر بوده است.

لازم به ذکر است گرچه عملکرد فرودگاه سبزوار به لحاظ تعداد پروازهای انجام گرفته در آذر 97 نسبت به آبان سال جاری شاهد رشد بوده ، اما  نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته کاهش داشته است. این در حالی است که مهندس روشن بین در مصاحبه ی اختصاصی که مهرماه 97 با خبرنگاران اسرارنامه داشت، قول هایی برای افزایش عملکرد تنها فرودگاه غرب خراسان از جمله افزایش پرواز ( برقرای 5 روز پرواز در هفته)، ورود هواپیماهای ATR ایران ایر به فرودگاه سبزوار ، برقرای پروازهای داخلی از جمله کیش در 6 ماه دوم سال و همچنین برقراری پروازهای خارجی از جمله عتبات عالیات  داد، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است، بلکه  تعداد پرواز ها در مدت اخیر از 5 به 3 پرواز کاهش یافته است و نه تنها هواپیمای ATR  به سبزوار نیامد بلکه پروازهای شرکت آسمان نیز در این فرودگاه لغو شد.

 


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما