آشنایی با موسسه آفرینش های هنری بیهق در شهر سبزوار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
در روزهای اخیر موسسه آفرینش های هنری بیهق به عنوان جدید ترین موسسه فرهنگی و هنری شهر سبزوار، با پشتوانه سالها سابقه هنرمندان و چهره های فرهنگی سرشناسی نظیر زهرا شیرازی، حمید مسلم، محمود حیطه، محمد امیر استیری، سید حسین فدایی و ...  فعالیت خود را در غرب خراسان رضوی رسماً آغاز کرده است. 
 
البته فعالیت این موسسه از حدود دو سال قبل در قالب چند آموزشگاه هنری دارای مجوز و مستقل از یکدیگر شروع شده بود، اما اخیرا با صدور مجوز موسسه آفرینش های هنری بیهق شاهد ظهور مجموعه فرهنگی و هنری کامل و خوش آتیه ای هستیم که امید می رود در آینده بتواند تأثیر مثبت خود را بر ارتقاء سطح فرهنگ و فعالیت های هنری در دیار سربداران برجای بگذارد.
 
مراسم افتتاحیه مرکز آفرینش های هنری بیهق جمعه شب 29 تیر 97 با حضور شمار زیادی از چهره های فرهنگی و هنری دیار سربداران برگزار شد که همزمان با این افتتاحیه، نمایشگاه سیمرغ در آثار و نگاره های هنرمندان ایرانی نیز در محل دفتر این موسسه گشایش یافت. در ادامه جهت آشنایی مخاطبان گرامی با موسسه آفرینش های هنری بیهق، معرفی مختصری از این موسسه و بخش های آموزشی آن از زبان زهرا شیرازی مدیرعامل موسسه ارائه می شود:
 
موسسه آفرینش های هنری بیهق، با هدف انتقال و اشاعه میراث فرهنگی و هنری این سرزمین به نسل جوان تأسیس شده و می کوشد تا با تکیه بر آخرین دستاوردهای دانشگاهی،  علمی و هنری و استفاده از هنرمندان و مدرسان برجسته شهرستان و استان، محیطی خلاق، فضیلت گرا و با امنیت خاطر را برای خانواده ها و آحاد جامعه فراهم نماید.
 
افزون بر دوره های آموزشی در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، فیلم و عکس، ادبیات، مجسمه سازی، صنایع و هنرهای دستی و گردشگری برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و نشست های هنری، اجرای تئاتر و موسیقی، نمایش و تحلیل آثار سینمایی و مستند، نقد و تحلیل آثار ادبی، برگزاری جلسات پژوهشی و دعوت از مفاخر و همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر ملی و میهنی در راستای اعتلا و تعمیق شناخت هنری و فرهنگی مخاطبان، از دیگر فعالیت های این موسسه می باشد. 
 
نظر به استقبال گسترده و تقاضای روزافزون مردم، موسسین آموزشگاه های هنری چکاوک، عرشیا، بیناب و هور، جهت ارائه خدمات گسترده تر و با کیفیت مطلوب تر به شهروندان عزیز از ابتدای تابستان 97 فعالیت هنری، آموزشی و ترویجی خود را در قالب موسسه آفرینش های هنری بیهق ارائه نموده اند.
دوره های آموزشی این موسسه عبارتند از: نرم افزارهای گرافیک و معماری،  هنرهای تجسمی، نقاشی و صنایع دستی، موسیقی، هنرهای نمایشی، تئاتر و ادبیات، گردشگری، فیلم و عکس.
 
علاوه بر اینها موسسه آفرینش های هنری سبزوار، دپارتمان هنر و موسیقی را نیز راه اندازی کرده است که در آن به واسطه نیروهای متخصص و مجرب در زمینه هنر، موسیقی و روانشناسی، سعی در ایجاد فرصتی مناسب برای ارتقاء سطح خلاقیت و هوش کودکان می شود.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما