سخنگوی شورای شهر:

مقابله با پدیده ی زاغه نشینی در سبزوار بر عهده ی فرمانداری است

 
 ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
سخنگوی شورای پنجم شهر سبزوار گفت: مقابله با پدیده ی زاغه نشینی که مدتی است در کمربندی جنوب و شرق شهرستان با آن مواجه هستیم برعهده فرمانداری می باشد، و می شود این اقدام را بین دستگاه های مختلف شهرستان تقسیم نمود که بخشی از آن را نیز شورای شهر و شهرداری متقبل شوند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، زهرا بخشی در اولین جلسه رسمی نشست خبری سخنگوی شورای شهر با اصحاب رسانه که در روز چهارشنبه هفته ی گذشته برگزار شد، افزود: فضای سبزی که اطراف شهر کشیده شده، نشان دهنده ی محدوده شهری سبزوار است، که همین محدوده در حیطه پاسخگویی شورا وشهرداری می باشد و چادرنشینان از محدوده خدمات شهری بیرون هستند، ولی از آنجایی که شورا دغدغه توسعه شهرستان را دارد، پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.
 
 وی همچنین اظهار داشت: زاغه نشینی هایی که به عنوان آشوب از آنها یاد می شود، می تواند با برنامه ریزی و طرح های مطالعاتی تبدیل به جاذبه های گردشگری گردد و گاهی با مدیریت های صحیح می توان هر تهدیدی را قبل از نابودی تبدیل به فرصت کرد.
 
سخنگوی شورای پنجم همچنین در رابطه با هندبال سبزوار که زمانی برندی برای شهرستان بود، گفت: نقدی که شورای چهارم بر هندبال سبزوار داشت این بود که، تیم هندبال سبزوار اعضای تیمش را از شهرهای دیگر دعوت می کند و بابت این اعضا هزینه های هنگفتی می پردازد و اینگونه بود که با مخالفت اعضای شورای چهارم رو برو گردید و هندبال سبزوار کنار گذاشته شد.
 
بخشی در ادامه گفت: اگر سرمایه گذاری در بحث ورزش، محدود به هندبال نباشد و آن را بتوان برای ورزش های همگانی و پایه در نظر گرفت، آینده ی روشن تری برای سبزوار خواهیم داشت. و امید می رود که شورای پنجم بتواند به تربیت تیم های پایه و همگانی بپردازد.
 
سخنگوی شورای شهر در بخش دیگری از جلسه گفت: جاذبه های شهر توسط شهرداری و ادارات مربوطه شناسایی شده و انشالله برای نوروز 97 این جاذبه ها با نصب تابلو به مسافران معرفی می گردد.
 
وی در رابطه با تابلوهای ورودی شهر افزود: گرچه نصب تابلوها در خارج از شهر برای جذب گردشگر و مسافر در حوزه ی وظایف شهرداری و مسئولین شورا نیست، ولی با توجه به پیگیری های اعضای شورا و شهردار، امیدواریم تا عید نوروز تعدادی از جاذبه های دیدنی شهرستان به صورت تابلو در مسیرها و ورودی های شهر سبزوار نصب گردد واین روند در سال های آتی نیز ادامه یابد.
 
سخنگوی شورای پنجم در بخش دیگری از این جلسه به برابری تمام شهروندان سبزواری اشاره کرد و افزود: شورای شهر برای هیچ شهروند سبزواری درجه و مرتبه ای تعریف نکرده است و نگاه برابری به تمام شهروندان دارد.
 
وی گفت: بهبود زندگی شهروندی که در محله قلعه نو، صالح آباد و یا کلاته سیفر هست، دغدغه ماست و خود را مستلزم رسیدگی به آن مصوبات می دانیم.
 
بخشی در ادامه افزود: آنچه که در بودجه 96 مصوب شده، در حال حاضر انجام می شود که شاهد آن هستید و برنامه ی آتی شورای پنجم برای بودجه سال 97 این است که، از ادارات مربوطه، دانشگاه ها و سازمان نظام مهندسی برای همکاری در پروژه های خود دعوت می نماید. بعد از ارائه نظرات به کمسیون، اعضای شورا بر اساس اولویت ها اقدامات لازم را انجام می دهند و نیز هدف شورای پنجم این است که با نگاهی عدالت محور، رسیدگی های مورد نیاز را به تمام نقاط شهر داشته باشد.
 
وی در رابطه با سیما و منظر شهر گفت: وقتی که مهندس مقدوری از استانداری برای جلسه معارفه شهردار به سبزوار آمده بود سیمای شهری را بزرگترین مشکل شهر دانست. نه تنها در سبزوار بلکه در خیلی از شهرهای دیگر. اما از آنجایی که ما در سبزوار مدعی هستیم که می توانیم در خیلی از زمینه ها جذب کننده مسافر باشیم، سیمای شهریمان می تواند خیلی در جذب مسافر و گردشگر موثر باشد.
 
وی افزود: در همین رابطه کارگروه هایی جهت بررسی سیاست های سیما و منظری شهری سبزوار در شهرداری تشکیل می شود تا بتوانیم به سیما و منظری شکیل و همگن برسیم و این مهم همکاری بخش ناظرین معمار و شهرسازی را می طلبد که تا به حال این بخش ضعیف عمل کرده است. امید می رود که بتوانیم بخش ناظر معمار و شهرسازی را تقویت نموده و به سیمای قابل قبولی برای سبزوار دست یابیم.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما