لذت افطاری ساده و خالصانه در مسجد النبی (ص) سبزوار

لذت افطاری ساده و خالصانه در مسجدالنبی(ص) سبزوار
 
گروه اجتماعی: سفره‌های کوچک افطاری و ساده مسجدالنبی(ص) سبزوار گرچه رنگ و بوی تشریفاتی ندارند ولی پر است از معنویت و اخلاص و سرشار از اخلاص و بندگی خداست که با حداقل امکانات و تلاش روزه‌داران تهیه شده و با تمام داشته‌ یک جمع خیر تهیه شده است.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شاید برای بسیاری از افرادی که می‌خواهند به فرمایش حضرت امام موسی کاظم(ع) که فرموده‌اند: «افطاری دادن به برادر روزه‌دارت از گرفتن روزه(مستحبی) بهتر است»، عمل کنند، آرزوی دادن افطاری یک رؤیا باشد، رؤیایی که فکر می‌کنند باید با انواع غذاها و چیدن انواع تجملات و هزینه‌های آنچنانی محقق شود.
 
در این روزهای پر برکت و پر از رحمت الهی که سفره الهی پهن شده و در میهمانی ضیافت الهی قرار گرفته‌ایم برخلاف بسیاری از افراد که زندگی تجملاتی دارند، افراد بسیار زیادی با دادن حداقل غذایی و یا با دادن یک خرما از فضیلت افطاری و از ثواب آن برخوردار می‌شوند.
 
ماه رمضان است و روزهای گرم تابستان و روزهایی که هر چه به لحظات معنوی اذان نزدیک می‌شویم، ثانیه‌ها را می‌شماریم تا شاید صدای دلنشین اذان را از گلدسته‌های مساجد بشنویم، صدایی که به نظر می‌رسد هیچ وقت به این اندازه منتظر آن نبودیم و اینقدر دلنشین و زیبا به گوش نمی‌رسید.
 
با شنیدن اولین جمله اذان بسیاری لب به دعا باز می‌کنند و بسیاری از روزه‌داران با آرزوی قبولی عبادات و دعا و مناجات با خدا افطار می‌کنند، در این بین کسانی نیز هستند که به سراغ نماز می‌روند و با اظهار بندگی به درگاه احدیت بعد از ذکر مناجات پای سفره افطار می‌نشینند.
 
در یکی از همین روزها قبل از اذان پای به مسجدی می‌گذارم که متبرک به نام مبارک پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) شده و معروف به مسجدالنبی(ص) در توحید شهر شهرستان سبزوار شده است.
 
جوانان و پیران به همراه نوجوانان کنار قرآن نشسته‌اند و گوش به تلاوت قاریان قرآن داده‌اند، صدایی دلنشین و ملکوتی که هیچ وقت این لحظات زیبا و به یاد ماندنی به ویژه از ذهن کودکان از یاد نخواهد رفت.
 
با تمام شدن ترتیل، حجت‌الاسلام اخباری، از اساتید دانشگاه تفسیر آیاتی از قرآن را برای مخاطبان بیان می‌کند.
 
در ادامه با قرائت اذان توسط یکی از افراد حاضر، نماز مغرب و عشاء به جماعت اقامه شده و مردم بعد از نماز پای سفره‌ افطاری حاضر می‌شوند، سفره‌ افطاری که تاکنون در شب‌های ماه رمضان با کمک جمعی از خیّران به مبلغ ۳۰ میلیون ریال جمع‌آوری و هزینه شده و از کوچک و بزرگ همه بر سفره افطار می‌نشینند، افطاری که هر شب در ماه ضیافت الهی با نان و پنیر برگزار می‌شد و امشب با نذر یکی از نمازگزاران با حلیم پذیرای روزه‌داران است.
 
سفره‌های کوچک افطاری و ساده گرچه رنگ و بوی تشریفاتی ندارند ولی پر است از معنویت و اخلاص و سرشار از اخلاص و بندگی خدا که با حداقل امکانات و تلاش روزه‌داران تهیه شده و با تمام داشته‌  یک جمع خیّر تهیه شده است، جمعی که مخلصانه برای افطاری هزینه داده‌اند و جمعی از بانوان که از صبح با تهیه سبزی در تدارک این سفره معنوی تلاش کرده‌اند.
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما