دل نوشته‌ای از جهادگر و همسنگر سنگرسازان بی‌سنگر برای رئیس

با انسان‌هایی از جنس یارانِ انقلابیِ اوائل جهاد سازندگی همکاری می‌کنم.

مجله اینترنتی اسرارنامه/ متنی که در پی می‌آید دل‌نوشته‌ایست از سوی کارمندی که بازنشستۀ جهاد کشاورزی سبزوار ‌است به گفتۀ او که خود را «همکار دوستانی بودم که به سنگرسازان بی‌سنگر شهره بودند» می‌نامد گفتاری را به رئیس محترم دادگستری سبزوار  و نیز همکاران خود بیان می‌کند که بی‌هیچ کم و یا فزونی ارائه می‌شود و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

«به تازگی رئیس دادگستری سبزوار مصاحبه‌ای داشته و در خصوص موسسه آبادانی دیار سربداران مطالبی ایراد نموده. به نظرم رسید در این خصوص مطالبی را بنویسم هر چند نه نویسنده هستم و نه مشهور ولی به نوبه خود افتخار می‌کنم در بین نسلی انقلابی اهل جهاد، پرورش یافته و همکار دوستانی بودم که به سنگرسازان بی‌سنگر شهره بودند و در خانواده‌ای نیز بزرگ شدم که بنای زندگی را بر درآمد از راه کسب حلال گذاشته بودند.

جناب آقای سیدی بنده حدود 5 سال است که بعد از بازنشستگی از جهاد کشاورزی به‌عنوان مسئول کارگاه منطقه ویژه با موسسه آبادانی دیار سربداران قرارداد نوشته و با این دوستان همکاری می‌کنم. هر چند بعضی مسئولان موسسه را از سال‌های دور می‌شناسم و این همکاری نه به خاطر نیاز مادی بوده بلکه طراوت حس همکاری با خدمت‌گزاران به مردم شهرم لذت بخش بوده است و از طرفی همیشه حس می‌کنم با انسان‌هایی از جنس یارانِ انقلابیِ اوائل جهاد سازندگی همکاری می‌کنم. می‌بینم همه برای مردم و برای پیشرفت سبزوار و برای ایجاد افتخار سربداران و برای ایجاد آبروی ملی در این دیار، دلسوزند.

چون در بین مردم می‌شنوم و می‌بینم بودن راه آهن برای مردم یک شهر چقدر می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. می‌شنوم و می‌بینم فرودگاه برای مردم یک شهر چقدر می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند و ...

و این ایجاد نمی‌شود مگر به پیگیری و دلسوزی افراد خیرخواه که دوستانشان در جوانی برای دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی جان بر کف گرفته و اکنون این بلندهمتان آبرو...

سفارش من به همکارانم این بود:

  • شما تلاش کنید بگذارید کارتان را طنز بدانند.
  • شما تلاش کنید بگذارید کارتان را زیر سئوال ببرند.
  • شما تلاش کنید بگذارید با آبرویتان بازی کنند.
  • شما تلاش کنید بگذارید با موفقیت‌های شهرستانی و به نوعی ملی شما مخالفت کنند.
  • شما تلاش کنید بگذارید مانع شوند و با شعار پیشرفت، جلوی پیشرفت و پروژه های شهرستان را بگیرند.
  • شما تلاش کنید بگذارید تا از قدرت در اختیار لذت ببرند و پادشاهی کنند.
  • شما تلاش کنید بگذارید تا شعار جانم فدای رهبر بدهند و درعمل مخالفت کنند با رهبر انقلاب در خدمت به مردم

من شما مسئولین موسسه را می‌شناسم، حساسیت شما را در اجرای پروژه‌ها می‌بینم. حساسیت شما را در تنظیم قراردادها می‌بینم. رعایت مسائل شرعی را در رفتارتان می‌بینم. من عضوی کوچک از مجموعه همکاران شما هستم ولی مطمئنم در این حرکت دست خدا با ماست.

این پروژه و دیگر پروژه‌های ملی شهرستان، چه باشیم یا نباشیم، ادامه خواهد یافت. مردانی باید به صورت شبانه روزی تلاش کنند و فکر و ذهنشان خدمت باشد تا گوشه ای از مشکلات برطرف شود.

شاید این وضعیت امتحانی است از ناحیه خدا تا تلاش و صداقت شما در کار مشخص شود».

                                                                                                                                                                      علیرضا نجاری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما