ترکیب نهایی تیم ملی هندبال اعلام‌ شد

سرپوشی، امید سبزوار در مسابقات قهرمانی جهان

ترکیب نهایی تیم ملی هندبال اعلام‌ شد

سرپوشی، امید سبزوار در مسابقات قهرمانی جهان

سبریزی/ اسرارنامه: همزمان با اعلام برنامۀ دیدارهای تدارکاتی تیم ملی هندبال ایران جهت جضور قدرتمند در جام جهانی، ترکیب نهایی بازیکنان تیم ملی نیز اعلام شد. تنها بازیکن سبزواری حاضر در اردوی تیم ملی که به ترکیب نهایی راه یافت امید رضا سرپوشی سنگربان جسور و بی‌باک سبزواری است که در عین جوانی با کوله‌باری از تجربۀ تورنمت‌های پیشین تیم ملی و باشگاهی، وظیفۀ حراست در دوازۀ تیم ملی هندبال را به عهده دارد.

امید رضا سرپوشی این روزها به تنهایی نام سبزوار را در عرصه هندبال ملی زنده نگه‌داشته است هر چند با توانمندی سبزوار انتظار می‌رفت که چه در کادر فنی و چه بازیکنان، شاهد حضور چشمگیر سبزواری‌ها می‌بودیم لکن به دلیل کم توجهی به زیر ساخت‌های اقتصادی و به تبع آن نبود ساختارهای لازم ورزشی بویژه باشگاه‌داری، سبزوار مجبور شده صرفاً به تیمداری بپردازد که این امر پاشنۀ آشیل هندبال سبزوار شده است. در این دورۀ زمانی ما شاهد حضور اصفهانی‌ها در تمام تارپود ارکان هندبال ملی و باشگاهی کشور هستیم چرا که ضمن برخورداری از پشتیبانی ساختارهای اقتصادی کلان، توجه شایسته‌ای به ساختارهای مدیریتی و باشگاهی معطوف داشته‌اند.

هندبال سبزوار به راستی آنقدر فراخ هست که در صورت توجه به زیرساخت‌ها و فعالیت‌های پایه‌ای و اصولی، به‌تواند جور دیگر کاستی‌های این دیار کهن را به گُرده بکشد.

اعضای تیم ملی هندبال مردان ایران که قرار است پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهانی، در چهار دیدار تدارکاتی به مصاف تیم‌هایی از جمله لهستان، بلژیک و مراکش برود.

اسامی بازیکنان نهایی اعزامی به تورنمنت و مسابقات قهرمانی جهان مشخص شده است. بر این اساس محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا کاظمی، میلاد قلندری، محمد کیانی، یاسین کبیریان جو، سلامان بربط، علی کوهزاد، رضا یادگاری دهکردی، افشین صادقی، سید مهدی موسوی، محمدرضا اورعی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، محمدمهدی بهنام نیا، شهاب صادق‌زاده و صابر حیدری بازیکنان تیم ملی اعزامی به لهستان خواهد بود.

با اعلام ترکیب نهایی تیم ملی، تنها امید رضا سرپوشی است که با قابلیت‌های فردی و بدون پشتوانۀ شهرستان، از سبزوار جای خود را در تیم ملی تثبیت کرده است حال آن‌که این امکان وجود داشت بازیکنانی همچون ابوالفضل افضل‌نیا و سید مهدی رضوی این قابلیت را داشتند که در ترکیب تیم ملی حاضر باشند. گفتنی است یونس آثاری دیگر بازیکن شایستۀ سبزواری به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی هندبال را در جام جهانی هندبال همراهی کند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما