مصطفی مستور، نویسنده ای که باید برای شناختش وقت گذاشت

مستور نویسنده ای که باید برای شناختش وقت گذاشت یا شاید فقط اینجور فکر می کنم.
شهر کتاب مشهد..ساعت 7 جلسه رونمایی ازجدیدترین  کتاب  مصطفی مستور
 با کمی تاخیر رسیدم،عاشق کتابهای مصطفی مستور بودم و خواستم تحت هر شرایطی خودمو به مشهد  برسونم البته وقتی من میگم عاشق مصطفی مستور هستم نه از این نوع طرفداراش که مثل یک بت بهش نگاه می کنند و استاد استاد از دهنشون نمیفته و کلی اظهار ارادت و ذوق می کنند از دیدن استاد و...، من کلا اینجوریم؛ اینکه از سبک نوشتن یک نویسنده خوشم بیاد اصلا تضمین نمی کنه از خود نویسنده هم خوشم بیاد.

واین اتفاقی بود که وقتی نویسنده ی کتاب های مورد علاقه ی من داشت از عقیده اش در مورد زندگی و آدما می گفت افتاد و من همش داشتم احساس می کردم این آدمی که انگار غیر خودش هیچکس و تو کشور تو هیچ رشته ای خیلی قبول نداره قطعا نمی تونه فرد مورد علاقه ی من باشه. ولی البته این موضوع به هیچ وجه چیزی از محشر بودن نوشته هاش کم نمی کنه.
اما همین طور که جلسه جلوتر می رفت برام به نقش مردی که زیاد می دونست در اومد، یعنی احساس کردم در واقع این منم که خیلی خیلی خیلی کم می دونم و متاسفانه خیلی خیلی خیلی زود قضاوت می کنم. شایدم نه.
فکر کردم بهترین کار برای اینکه از این سردرگمی دربیام اینه که همه ی کتاباش رو از اول و به ترتیب سال انتشار شروع کنم به خوندن و البته با آشنایی نسبی که با نویسنده پیدا کردم شاید اونوقت بهتر بتونم تصمیم بگیرم که اگه ازم سوال شد به نظر تو مصطفی مستور چه جور نویسنده ایه، بتونم حداقل ی جواب درست بدم  و هنوزم گیج نباشم که واقعا آدمی که معتقده از زندگی می ترسه و قواعد بازی رو بلد نیست و جایی در کتاب من گنجشک نیستم از زبان دانیال نازی میگه وقتی نمی توا نی قواعد بازی رو تغییر دهی، پس خفه شو و بازی کن.توی زندگی واقعی آدم دلچسبی هست مثل کتاباش یا از اون آدماست که انگار از دماغ فیل افتادن و خیلی خودشو قبول دارن.
هر کاری می کنم نمی تونم باور کنم کسی در حد مصطفی مستور نویسنده ی توانایی باشه و قواعد بازی رو بلد نباشه و معتقد باشه زندگی اگه یک لحظه خوشی بهش بده حتما در قبالش لحظات تلخی رو براش بوجود میاره مگه اینکه قواعد بازی ی چیزی غیر از همه ی اون چیزهاییه که ما بلدیم و در موردش می دونیم، باشه.
اینم بگم آخر جلسه که برای امضای کتاب کنارشون رفتم بنظرم مهربونترین و دوست داشتنی ترین آدم دنیا اومدند. یه حس خوب...، نمی شه یه آدمی که فکر میکنی چقدر غد و از خود راضیست این همه انرژی خوب داشته باشه...، این شد که دچار تعارض و سردرگمی شدم  و فکر کردم نیاز دارم که بیشتر در موردشون بدونم و بخونم...؛ تا اگه یه روز، ازم سوال شد به نظر تو مصطفی مستور چه جور نویسنده ایه، بتونم حداقل ی جواب درست بدم  و هنوزم گیج نباشم

خ جعفری

نظرت را بنویس
comments

دوست

با سلام اینکه کسی باشه که قدر یه نویسنده خوب بدونه خیلی عالیه خانم جعفری عزیز هنرمند توانمند امیدوارم درجهت شکوفایی هنرتون موفق باشید

سالن دار

خانم جعفري؟؟؟ هنرمند؟؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما