در بلندترین ارتفاعات منطقه سبزواربزرگ

روستای ییلاقی ساروق، تفجرگاه زیبای مردم غرب خراسان

مسعود پسندیده عضو شورای شهر سبزوار، به تازگی تصویری را در یکی از گروه های متعلق به سبزواری ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است که به روستای اجدادیش ساروق اختصاص دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، ساروق یکی از روستاهای خوش آب و هوای کوهستانی در شمال شهرستان داورزن و در 42 کیلومتری غرب شهرستان سبزوار است.

بسیاری از مردم غرب خراسان رضوی که علاقه مند مناظر کوهستانی هستند، در ایام مختلف سال به ویژه بهار و تابستان به قصد زیارت یا تفریح به منطقه شملق و مزارامام زاده سلطان سیدقریش سفر کرده اند و از این بابت به خوبی روستای زیبای ساروق را که راه اصلی کوهستان شملق از آن می گذرد، می شناسند.

قله نظرگاه کوه شملق با ارتفاع 2868 متر که در نزدیکی روستای ساروق قرار دارد، از بلندترین ارتفاعات خراسان رضوی است.

روستای ساروق همچنین از جمله روستاهای نزدیک به محدوده تاریخی ریوند و آتشکده آذربرزین مهر سبزوار است که در کنار آذرفرنبغ شیراز و آذرگشنسب آذربایجان، یکی از سه آتشکده مهم ایران باستان در زمان ساسانیان محسوب می شده است.

از این رو می توان گفت روستای ساروق از استعداد زیادی برای معرفی شدن به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی و مذهبی نه فقط در محدوده سبزواربزرگ بلکه برای کل خراسان برخوردار است.

اسرارنامه در ادامه تصویری را که مسئول کمیسیون گردشگری شهر سبزوار برای صفحه «سبزوار - دوربین» در شبکه اجتماعی اینستاگرام از یک چشم انداز کوهستانی و سرسبز روستای ساروق، فرستاده منتشر می کند:

اسرارنامه قبلا نیز تصاویری از طبیعت زیبای روستای ساروق منتشر کرده است که شما گرامیان می توانید برای مشاهده آن تصاویر هم اکنون روی پیوند زیر کلیک کنید:

طبیعت پاییزی روستای ساروق در غرب خراسان رضوی

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما