نگاهی به طبیعت زیبای شهرستان سبزوار در فصل پاییز

وبسایت جام سرا یکی از سایت های زیرمجموعه جام جم روزنامه کثیرالانتشار ایران در سال های اخیر، به تازگی گزارشی از زیبایی های طبیعت پاییزی و جاذبه های زندگی سنتی مردمان سبزوار در شهرها و روستاهای این شهرستان منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، متن این گزارش که به قلم «ف. حسامی» نگارش یافته است، پس از مروری مختصر و هنرمندانه بر برخی جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهر دیرینه های پایدار به وصف زیبایی های طبیعت سبزوار رسیده است و در پایان این گزارش خواندنی، با عکس هایی زیبا و مسحورکننده از طبیعت پاییزی سبزوار تکمیل گردیده که از دریچه دوربین سیدرسول عزیزی گرفته شده اند.

مجله اینترنتی اسرارنامه هم اکنون اینک به انتشار این گزارش جذاب متنی و تصویری می پردازد:

نقش آفرینی پاییز بر سیمای سبزوار

سبزوار یکی از شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی، در شمال شرق ایران، و همسایه نیشابور است. این شهر که تقریبا ۶۷۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد، در گذشته در مسیر راه ابریشم قرار داشت.

جام جم سرا: بزرگراه تهران-مشهد از مرکز این شهرستان عبور می‌کند و با وجود فرودگاه در نزدیکی آن، یکی از شهرهایی به شمار می‌رود که براحتی می‌توان از هر دو طریق زمینی و هوایی به آن سفر کرد.
آتشکده آذربرزین مهریا چهارطاقی دیو، مسجد جامع سبزوار، مسجد پامنار، مصلی، پناهگاه حیات وحش شیر احمد، کاروانسرای فرامرزخان (رباط کانون)، خانه باغ اسکویی، مسجد خسرو شیر، مناره خسروگرد، منطقه شکار ممنوع پروند، آرامگاه حاج ملا هادی سبزواری و... از مناطق دیدنی و یا آثار باستانی آن به شمار می‌رود که به برنامه سفرتان تنوعی بیشتر می‌بخشد.

مسوه، دنی، کاچی، آش جوش بره، آش قوریتی، قلیه بادمجان، کمه جوش، شوربا، آش رشته، الف ماست نیز از جمله غذاهای سنتی آن است.

این روز‌ها که پائیز، قلم مو به دست در هر جایی تابلوهایی زیبا خلق می‌کند، روستاهای این شهر نیز سوژه طبیعت شده‌اند تا تصاویری زیبا پیش چشم بیننده شکل گیرد.

توصیه ما سفری واقعی به این مناطق برای بازسازی شادابی و روحیه‌تان است، اما اگر نمی‌توانید به این زودی در دنیای واقع به سفر بروید، اندکی از آن لذت را با سفر مجازی و غرق شدن در تماشای زیبایی‌نگاره‌های طبیعت هم می‌توان به دست آورد:

برای مشاهده گزارش کامل تصویری از طبیعت پاییزی سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رودها و آبشارهای سبزوار جاذبه های طبیعت گردی خراسان

نظرت را بنویس
comments

حقوق۸۳

خیلی زیباست.خاطراتم زنده شد.ممنون.خسته نباشید

رهگذر

من سبزواری هستم اما در سبزوار نیستم.برای کنجکاوی اسم سبزوارو تو گوگل زدم. با خودم گفتم سایت های برترش میاد.چند تا هم اومد .یه سیاحتی هم جای شما خالی بینشون کردم.ولی فقط از اسرار نامه خوشم اومد و تقاضای ارسال اخبار زدم و ایمیل دادم.ظاهر سایت چشم نوازو قشنگه و برای بهتر شدن هنوز جا داره . .رنگ سبز داره در دنیای وب غالب می شه.لوگوی قشنگی هم دارید.البته یه سایت سبزواری دیگه هم دیدم که لوگوش زیبا بود..آهان سبزوار نیوز.سبک نوشتنتونو هم دوست دارم. سپاس گزارم و پاینده باشید.

زیگزاگ

تا قبل از اینکه پارک شهدای گمنام راه بیافته که چون روی بلندی بنا شده و چشم اندازهای قشنگی داره واقعا پارک زیباییه، پارک ارم به نظرم قشنگ ترین پارک سبزوار بود. البته منظورم قسمت ضلع غربی پارکه همینجایی که الان توی این عکس گذاشتید مخصوصا وقتایی که هوابارونیه تو دالانهای دنجی که با شاخ و برگ درختای پارک درست شده قدم زدنش خیلی حال میده مخصوصا اگه ادم شونه به شونه یارش باشه ای جانم (: تجربه شو دارم که میگم شومام امتحان کنید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما