هتل کاملیا سبزوار مجلل ترین هتل شهرستان های خراسان رضوی پس از هتل های مشهد

هتل کاملیای شهرستان سبزوار در رتبه بندی وبسایت هتلداری ایران ، در ردیف مجلل ترین هتل های خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت هتل داری ایران که مرجع معتبری برای کسب اطلاعات درباره هتل ها و مراکز اقامتی کشور به تفکیک استان های سی و یک گانه ایران است ، در بخش مربوط به استان خراسان رضوی به معرفی 268 هتل ، مهمانسرا و مهمانپذیر موجود در شهرهای مختلف این استان به ترتیب رتبه پرداخته است که عمده این هتل ها درکلانشهر مشهد واقع هستند و هتل کاملیای سبزوار به عنوان تنها هتل در میان سایر شهرستان های استان خراسان رضوی است که نام آن در ردیف مجلل ترین هتل های این استان ذکرشده است.(منبع)

به گزارش مجله اینترنتی سبزواری ها ، دارالمومنین سبزوار که اولین مرکز دانشگاهی ، فرهنگی ، تجاری ، سیاسی و اداری و مواصلاتی و فرودگاهی شمال شرق ایران پس از کلانشهر مشهد مقدس است و سالانه میلیون ها مسافر وگردشگر  جاده آسیایی تهران- سبزوار – مشهد از جاده های این شهر عبور می کنند ، از یک دهه قبل با همت سرمایه گذاران بخش خصوصی صاحب هتلی مجلل شده است که می تواند اقامتگاه مناسبی برای مسافران و گردشگران خراسان رضوی باشد.

همچنین باید گفت در این فهرست 268 موردی ازهتل های خراسان رضوی شمارگان 1 تا 42 به هتل های 5 ستاره ، چهارستاه و 3 ستاره اختصاص دارد که سبزوار تنها شهرستانی به غیر از مشهد است که توانسته با هتل 3 ستاره کاملیا در این گروه جای گیرد.

نکته قابل توجه دیگر این است که در این فهرست از مراکز اقامتی خراسان رضوی بیشترین آمار مربوط به هتل ها و اقامتگاه های یک ستاره است که تعداد آن ها 170 مورد می باشد و فراوانی بعدی به هتل ها و مراکز اقامتی دو ستاره تعلق دارد که تعداد آن ها به 55 مورد می رسد.

طبق همین گزارش ، خراسان رضوی همچنین دارای  27 هتل سه ستاره ، 8 هتل چهارستاره و 6 هتل  پنج ستاره است.

به جز هتل های پنج تا سه ستاره استان که در انحصار مشهد هستند و سبزوار تنها شهرستانی است که یک هتل سه ستاره در میان آن ها دارد ، در بین هتل های دو ستاره خراسان رضوی ، نماینده های بیشتری از سطح شهرستان ها به چشم می خورد که می توان به هتل ابریشم سرخس ، صارم درگز ، فرید نیشابور ، هتل پاسارگاد گناباد ، مهمانسرای جهانگردی سبزوار و مهمانسرای بیدخت در گناباد اشاره کرد.

در بین هتل ها  و مراکز اقامتی یک ستاره خراسان رضوی نیز که بازهم بیشتر آن ها متعلق به کلانشهر مشهد است ، می توان به هتل آذر بردسکن به عنوان یکی از شهرستان های غیر مرکز استان اشاره کرد.

لازم به ذکر است شهرستان سبزوار دارای مراکز اقامتی و پذیرایی بیشتری است که نام بعضی ازاین موارد در فهرست فوق گنجانیده نشده است.

به عنوان مثال می توان به مهمانپذیرهای باختر با درجه دو ، پارس با درجه ممتاز ، رضوی و طوس هر دو با درجه سه اشاره کرد.

از آن گذشته مهمانسرای دانشگاه حکیم سبزواری و مهمانسرای خانه ملعم سبزوار که در جنب دبیرستان اسرار و نزدیک به میدان حکیم سبزواری واقع است از دیگر مراکز اقامتی و رفاهی این شهرستان هستند.

نظر به اینکه وجود هتل ها و مراکز اقامتی و رفاهی مناسب یکی از زیرساخت های ضروری برای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در هر شهر و منطقه است ، امید می رود سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز مسوولان و مدیران شهری دیار سربداران به ویژه شورای شهر ، شهرداری و ...  نسبت به تأسیس هتل های مجلل و چندستاره بیشتری در  این شهر اقدام کنند.

در اینجا باید تأکید کرد مطمئناً انجام هر نوع هزینه ای در زمینه ساخت هتل و مراکز اقامتی دردیار سربداران می تواند به منزله سرمایه گذاری موفق و بسیار پرسودی محسوب شود. چرا که سبزوار به واسطه برخورداری از جاذبه های بی شمار تاریخی و فرهنگی و نیز نقش مرکزیت دانشگاهی ، ورزشی و تجاری در شمال شرق کشور و همچنین به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی که فاصله ای مناسب تا شهر مشهد به عنوان مقصد اصلی مسافران خراسان رضوی دارد ، می تواند یکی از بهترین اقامتگاه های مسافران جاده آسیایی تهران – سبزوار – مشهد باشد و این موضوع تضمین کننده بازگشت چندبرابری سرمایه به جیب سرمایه گذارانی است که در بخش هتل سازی و احداث سایر مراکز اقامتی و پذیرایی این شهر ورود پیدا کنند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی عرب ها، امیدی تازه برای رونق گردشگری سبزوار

نظرت را بنویس
comments

نیما ربیعی

چرا منبع خبر یعنی اکوتوریسم شهرستان سبزوار را که متعلق به استاد ارجمندم آقای آزاد است را ذکر نمی کنید؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما