حال و هوای خیابان شریعتمداری سبزوار در شب یلدا

مردم سبزوار مراسم شب یلدای سال 96 را با همت کسبه خیابان شریعتمداری در یک دور همی شاد، سالم، متنوع و خاطره انگیز تحت عنوان جشنواره بزرگ کرسی جشن گرفتند.
 
 لبخند و نشاطی که در چهره شهروندان سبزواری در عکس ها و کلیپ های منتشر شده از این مراسم، به تکرار مشاهده می شود، نشان دهنده استقبال و رضایت گسترده مردم دیار سربداران از این جشنواره خیابانی است.
 
باید از همه کسانی که ایده این طرح زیبا را داده اند و نیز مسئولانی که از برگزاری آن حمایت کرده و در برقراری نظم مراسم کمک کرده اند، به خاطر آفریدن این لحظات شاد قدردانی کرد.
 
خیابان شریعتمداری سبزوار یکی از خیابان های منشعب به خیابان تاریخی بیهق و از مراکز شناخته شده اقتصادی و تجاری شهرستان سبزوار و خراسان غربی است.
 
طرح پیاده محور سازی این خیابان در دوره چهارم شورای شهر و در زمان تصدی دکتر محمد علی طالبی بر شهرداری سبزوار آغاز شد و اکنون حدود 2 سال است که مردم سبزوار چهره ای متفاوت و زیباتر نسبت به گذشته را از این خیابان قدیمی شهر خود می بینند.
 
ابتکار کسبه خیابان شریعتمداری باعث شده این خیابان اخیراً در ایام شاد سال نظیر جشن میلاد رسول اکرم (ص) و شب یلدا به یکی از مراکز تجمع و شادی مردم دیار سربداران تبدیل شود.
 
محمد حشمتی عکاس خبرنگار و مدیر وبسایت سبزوار دوربین، تصاویر زیبایی از حال و هوای شاد خیابان شریعتمداری سبزوار در شب یلدای 96 به ثبت رسانیده که مشاهده آن ها نشان می دهد اگرچه مردم ایران و سبزوار سال های سختی به لحاظ اقتصادی و حتی وضعیت جوی و طبیعی را سپری می کنند و در تمام مدت پاییز گذشته سبزوار تقریبا هیچ بارندگی قابل توجهی نداشته است، اما هنوز هم می توان با بهانه های مختلف شادی را حداقل برای لحظاتی به میان مردم آورد و از جولان دادن بیش  از حد روحیه یأس و اندوه در میان شهروندان ایرانی و سبزواری جلوگیری کرد.
 
به نظر می رسد، اگر چنین روندی ادامه یابد با همین ترکیب زیبای نور، رنگ، خوراکی های سالم ، موسیقی های مجاز و شاد، اجرای برنامه های آیینی نظیر رقص اسب چوبی یا اوسنه خوانی و مهمتر از همه حضور شادمانه و خودجوش مردمی در چنین شب هایی،  می توانیم به تدریج شاهد  تکامل آیین های قبلی و تبدیل شدنشان به برندی از جشن های شاد و سالم ایرانی باشیم که آوازه آن با کمک رسانه ها به تدریج در سطح ملی و جهانی فراگیر شود.
 
گفتنی است همزمان با سبزوار در شهر ششتمد نیز آیین های شادی همزمان با شب یلدا برگزار شده است که جای آن دارد، در یادداشتی جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
کد: 4553
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما