نمایش آثار مکشوفه از تپه باستانی سبزوار در موزه ملی ایران

در روزهای اخیر خبر به نمایش در آمدن  آثار مکشوفه از تپه باستانی سبزوار در موزه ملی ایران برای نخستین بارهمراه با سخنرانی دکترگاراژیان در خصوص کاوش تپه باستانی سبزوار در پانزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران، در رسانه های محلی سبزوار منتشر شد.

مسعود پسندیده یکی از اعضای شورای شهر، همزمان با اعلام این خبر در کانال تلگرامی خود، گلایه زیر را از عملکرد شهرداری ، فرمانداری و نمایندگان سبزوار در خصوص این میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی سبزوار به شرح زیر مطرح کرد:
 
در کاووش تپه باستانی سبزوار، علیرغم مصوبات شورای اسلامی شهر، شهرداری زیر بار تعهدات خود جهت تامین هزینه های کاوش نرفت و هیچ کدام از اعضای تیم کاوش، حق الزحمه خود را دریافت ننمودند.
 
عدم اقدام موثر فرمانداری و نمایندگان محترم مردم سبزوار در خصوص این میراث ارزشمند نیز مایه تعجب و تاسف است.
 
لازم به ذکر است سال گذشته بیش از هفت هزار شهروند سبزواری در مراسم روز باستان شناسی از این پشته ی باستانی دیدن کردند.
 
متاسفانه تپه باستانی سبزوار در بی توجهی کامل مسئولین و متولیان امر به سر می برد و در این مسیر پیش رو، نمی توان آینده ای روشن برایش متصور بود.
 
منبع: کانال رسمی مسعود پسندیده در تلگرام

 

کانال تلگرامی گردشگری و میراث سبزوار نیز درهمین روزها، تصاویر تعدادی از اشیای ارزشمند کشف شده در محل تپه باستانی سبزوار را به شکل زیر منتشر کرده است:

برخی از اشیای کشف شده در تپه باستانی سبزوار:

مهر مربعی شکل
قدمت: پیش از تاریخ
محل کشف: ایران Iran- سبزوار Sabzevar- تپه باستانی سبزوار

 

کاسه سفالی
قدمت: پیش از تاریخ
محل کشف: ایران Iran- سبزوار Sabzevar- تپه باستانی سبزوار
 

 ایران Iran- سبزوار Sabzevar
برخی آثار مکشوفه از تپه باستانی سبزوار
قدمت تپه: پیش از تاریخ

 

 ایران Iran- سبزوار Sabzevar
برخی آثار مکشوفه از تپه باستانی سبزوار
قدمت تپه: پیش از تاریخ

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کشف سازه های اصیل معماری از دوران پیش از تاریخ در تپه دامغانی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

یک سبزواری

سلام بر همه دوستان و بزرگان . دوستان عزیز این مکان یعنی تپه باستانی سبزوار بزرگمان یکی از برکات سبزوار است . البته اگر همت کنیم و تبدیلش کنیم به ثروت و توانمندی برای خود. تپه باستانی سبزوار هویت ماست مواظب باشیم هویتمون در آینده به نام و کام جای دیگر نشود و آنجاست که سبزوار از این برکت بی بهره میماند. چه خوب میشد اگر بیشتر در این باره یعنی در باره میراثمون فرهنگ سازی میشد و اگر واقعا مسئولان شهری نمیتوانند بودجه بگیرند و موزه سر بازی یا سایت موزه برای تپه باستانی بسازند که منبع آبادانی و ثروت و کار برای جوانان و مردم سبزوار شود و اشیا به تهران و مشهد برای نمایش نرود چه خوب است خود مردم تلاش کنند بسازند ماشالا این همه سرمایه دار و ثروتمند سبزوار بزرگ داره . اگرمسئولان نمیتونن چه خوبه راه رو برای سرمایه داران باز کنند تا ابادی شهر در بخش توریسم ایجاد شه و این همه بیکار ماشالا داریم حداقل چند تاشون براشون کار درست شه. واقعا سخته که ثروت و میراثی گرانقدر باشه ولی تفکر برای ایجاد ثروت ازش نباشه. موفق باشید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما