قراری زیبا و پر نشاط برای روزهای جمعه

کوه پیمایی در ارتفاعات روستای کراب

مجله اینترنتی اسرارنامه:

کراب  یکی از روستاهای کوهپایه ای شهرستان سبزوار است که آب و هوای ییلاقی آن در فصول گرم سال همواره شمار زیادی از گردشگران را از شهر سبزوار به کوه و دشت و باغات سرسبز اطراف این روستا می کشاند.
 
با این حال هوای معتدل زمستان امسال فرصتی را فراهم آورده تا در سردترین فصول سال نیز امکان گشت و گذار و تفرج در کوه های اطراف این روستای زیبا و تاریخی برای علاقه مندان فراهم باشد.
 
از همین رو در هفته های اخیر گروهی از مردان ورزشکار و زنده دل این روستا، قرار کوه نوردی روزهای جمعه در ارتفاعات اطراف کراب را بین خود گذاشته اند و دکتر غلامرضا سعادتمند پزشک عمومی سرشناس سبزوار نیز که خود اصالتی کرابی دارد، سرپرستی این تیم گردشگری را برعهده گرفته است.
 
کانال تلگرامی کرابیها که در حال حاضر با حدود 750 نفر عضوبه مدیریت آقای محمد کرابی از کارمندان اداره امور مالیاتی سبزوار اداره می شود، روز گذشته عکس هایی از این کوهپیمایی چند ساعته مردان کرابی را در روز جمعه 17 دی 95 در بلندترین ارتفاعات روستا موسوم به «چوند تجه وار» منتشر کرده است.
 
آقای محمد کرابی درباره وجه تسمیه کوه «چوند تجه وار» به خبرنگار اسرارنامه گفت: مردان قدیمی روستا معتقدند در لهجه مردمان کراب «چوند» به معنای بلندترین قله کوه و «تجه وار» به معنای محل جاری شدن آب یا ابتدای مجرای آب است.
 
به گفته همشهری اهل روستای کراب، از بالای کوه چوند تجه وار می توان هم روستاهای جلمبادان و رامشین و هم کارخانه قند جوین و هم روستاهای دلبر و شاره را مشاهده کرد.
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر از این کوهپیمایی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما