در پایتخت تند و تیزترین محصول کشاورزی ایران

هیجان شدید یک گردشگر چینی از مشاهده خرمن بزرگ فلفل قرمز در داورزن

شهرستان داورزن در غرب منطقه سبزوار بزرگ و در نقطه مرزی استان خراسان رضوی و سمنان، یکی از قطب های مهم تولید فلفل قرمز در کشور است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه همه ساله در فصل رسیدن های قرمز بسیاری از مزارع داورزن که به کاشت این محصول اختصاص داده شده است، با خرمن های فراوانی از فلفل قرمز به رنگ سرخی در می آید که البته خبر از تند و تیزی این حاصل دسترنج کشاورزان غرب خراسان رضوی می دهد.

اما سرخی خوش رنگ خرمن های انبوه فلفل قرمز در داورزن علاوه بر جنبه اقتصادی تولید این محصول از لحاظ جذابیت گردشگری نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

به طور مثال آنطور که در تصویر این صفحه دیده می شود، یک گردشگر تاجر پیشه چینی هنگام مشاهده این خرمن بزرگ از فلفل قرمز در داورزن حسابی به هیجان آمده است.

امید می رود مردم و مسئولان محلی با درک چنین جذابیت ها و ظرفیت هایی در منطقه غرب خراسان رضوی هم زمینه جذب گردشگران و هم زمینه جذب سرمایه گذاران را در جهت ساخت صنایع تبدیلی در این این منطقه فراهم آورند.

گفتنی است طبق بر اساس خبری که در آذرماه 94، توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، داورزن در سال 94 با یک هزار و 600 تن فلفل قرمز خشک از 400 هکتار مزارع این شهرستان در غرب خراسان رضوی  رتبه نخست کشور در تولید این محصول را کسب کرده است (منبع)

از آنجایی که روستای بیزه و شهرستان داورزن به طور کل همه ساله یکی از بیشترین ارقام تولید فلفل قرمز در کشور را به خود اختصاص می دهند و قطب مهم این محصول کشاورزی محسوب می شوند، از این نظر می توان این شهرستان را به عنوان پایتخت فلفل قرمز و یا پایتخت تند و تیزترین محصول کشاورزی ایران لقب داد.

با سپاس از سید یوسف آزاد جهت همکاری در تهیه این مطلب

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شکوه تاریخ و فرهنگ ایران باستان در بقایای آتشکده آذربرزین مهر سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما