برای اولین بار :

بازدید از آرامگاه امین التجار مشهدی در سبزوار به مناسبت ایام نوروز

مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار در کانال تلگرامی خود با انتشار تصاویری از بنای آرامگاه امین التجار مشهدی از ساکنان و مسافران سبزوار برای بازدید از این بنای تاریخی در ایام نوروز دعوت کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مسعود پسندیده در این پست کوتاه ، فراهم شدن امکان بازدید  از این بنای تاریخی در حال مرمت را برای اولین بار عنوان کرده است.

گفتنی است، بنای مقبره امین التجار مشهدی در نزدیکی میدان کارگر سبزوار و درجوار کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری واقع شده است.

شورای شهر چهارم سبزوار از بدو تشکیل در سال 94 برای اولین بار کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی را تشکیل داد که از همان زمان مسئولیت این کمیته به مسعود پسندیده رسیده است.

سبزوار هر چند در این مدت با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان تاریخی و فرهنگی، از قرار گرفتن در فهرست 14 شهر نمونه گردشگری ایران محروم مانده است(منبع1) ، (منبع2) ، اما اقدامات مناسب دیگری نظیر آغاز کاوش های علمی در محل تپه چندهزارساله باستانی سبزوار و یا راه اندازی موزه شهر سبزوار و یا احیاء و تعمیر بعضی خانه ها و ابنیه تاریخی را تجربه کرده است که البته در همه این اتفاقات علاوه بر نقش کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار باید به سهم اداره میراث فرهنگی شهرستان به ریاست دکتر محمود رضا سلیمانی نیز توجه داشت.

در زیر مجموعه تصاویری که مسعود پسندیده از آمادگی بنای امین التجار مشهدی برای بازیدد گردشگران نوروزی منتشر کرده ، درج شده است:

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بنای آرامگاه امین التجار مشهدی در سبزوار به دست دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری مرمت می شود  

 

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما