اگر فیل می خواهید به خیابان کاشفی سبزوار بیایید

این پیرمرد و فیل مهربانش برای سبزواری ها خاطره می سازند

در دنیایی که همه چیز به سرعت در حال نو شدن است، بعضی چیزهای قدیمی و ساده هنوز هم می توانند زیبایی و جذابیت خود را داشته باشند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه خیابان کاشفی سبزوار که در حدود 30 سال اخیر به یکی از بازارهای این شهر تبدیل شده است، از جمله خیابان های گران قیمت و مرکزی در شهرهای غرب خراسان رضوی است که در این سال ها مرتبا چهره اش با ساخت و سازهای جدید و نوسازی و تغییر دکوراسیون واحدهای تجاری و پاساژ ها و ساختمان های موجود در دو طرف آن تغییر پیدا کرده است.
 
اما در بین همه این تغییر و تحولات مستمر، پیرمردی نحیف و ساده پوش سال های سال است که با یک فیل اسباب بازی نه چندان پیچیده پای ثابت خیابان کاشفی شده است و چشم مردم سبزوار هنگام عبور از کاشفی چنان به بودن یکنواخت او عادت کرده است که گویی یکی از متعلقات جدایی ناپذیر این خیابان شلوغ و پر زرق و برق دیار سربداران است.
 
این پیرمرد که کمتر کسی اسم و فامیل واقعیش را می داند و اکثراً از او به نام عموفیلی یا بابا فیلی یاد می کنند تا به حال بسیاری از بچه های سبزوار را با همان فیل اسباب بازی داده و برایشان از کاشفی گردی های دوران کودکی خاطرات شیرین ساخته است.
 
فیل اسباب بازی خیابان کاشفی عملکرد بسیار ساده ای دارد و تنها پس از اینکه با پرداخت مبلغ مورد نظر، شارژ می شود ، ضمن نواختن یک موزیک ملایم برای چند ثانیه در همان محل خود بدون اینکه ذره ای از جایش تکان بخورد، طوری بالا و پایین می رود که برای کودکانی که برپشتش سوار شده اند تصور حرکت کردن را القاء می کند و همه این ها در حالی است که همواره لبخندی ثابت بر لب دارد.
 
دستگاهی چنین ساده در دنیای امروز که اطراف کودکان با انواع اسباب بازی های گرانقیمت ، پیچیده و هوشمند محاصره شده است، طبیعتاً باید بیش از حد پیش پا افتاده و معمولی به نظر برسد و کمتر کودکی را به سمت خود جلب کند، اما شاید از سر همان قاعده معروف و حتمی که روزی رسان خداست، بازار پیرمرد و فیل همیشه خندان و مهربانش هنوز هم از پس سال ها فعالیت گرم است و رهگذران می توانند حضور این دو یار دیرینه و خاطره ساز را کماکان در پیاده رو خیابان کاشفی مشاهده کنند.
 
البته عمو فیلی را برخلاف ظاهرساده اش، نباید چندان هم مهجور و در آستانه فراموشی تصور کرد، زیرا تنها انتشار یک عکس معمولی با دوربینی غیرحرفه ای از او در اینستاگرام، اخیراً سیلی از لایک ها و نظرات محبت آمیز از سوی تعداد زیادی از کاربران سبزواری عضو این شبکه اجتماعی را به راه انداخته است که شاید در ابتدا کسی گمان نکند.
 
توضیح آنکه، حدود دو هفته قبل قاب اسرارنامه در اینستاگرام از سوی یکی از دنبال کنندگان خود به نام « my.sun1988 » عکسی ساده از عمولی فیلی خیابان کاشفی را منتشر کرده است که این عکس در مدت کوتاهی به رکورددار دریافت تعداد لایک و نظر در میان سایر مطالبی تبدیل شد که تا کنون در قاب اینستاگرامی اسرارنامه منتشر شده است.
 
اکثر نظرات توسط دختران و پسران جوانی ارسال شده است که در سال های کودکیشان تجربه سوار شدن بر این فیل اسباب بازی را داشته اند و بعضی از آن کودکان دیروزی حالا خودشان فرزندانی دارند که مشتری پر و پا قرص عمو فیلی هستند.
 
در واقع پیرمرد آرام و فیل مهربانش در پیاده رو خیابان کاشفی سبزوار فرصتی را فراهم آورده اند تا هرکسی را فیل خواهد ، مجبور به کشیدن جور هندوستان نباشد، بلکه در یکی از خیابان های شلوغ شهر سبزوار بتواند تجربه فیل و فیل سواری را (البته در سنین کودکی) به دست بیاورد.
 
هدف از این متن تبلیغ یک پروژه تجاری و اقتصادی نبود، بلکه یادآوری فرصت های ساده و کوچکی بود که در دنیای پرهیاهوی امروزی هنوز هم می توانند برای کودکانمان نوستالژی بسازند.
 
پس اگر شما هم فیل می  خواهید، به خیابان کاشفی سبزوار بیایید.
 
با سپاس از آقای امیرمحمد ده آبادی مدیر صفحه قاب اسرارنامه در اینستاگرام جهت همکاری درتهیه این مطلب
 
برای بزرگ تر شدن تصویر روی آن کلیک کنید
 
 
 
اگر می خواهید بیش از 100 نظر کوتاه اما پرلطفی که تا کنون از سوی دنبال کنندگان قاب اسرارنامه در اینستاگرام برای این تصویر ارسال شده و همچنان نیز در حال افزایش است را مطالعه نمایید، هم اکنون به آدرس زیر مراجعه کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments

ابراهيم عباسي

دست مريزاد بزرگمرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما