مهدی عباسی پرکارترین بازیگر تئاتر طنز سبزوار

برای مطالعه فهرست هنرمندان سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

مهدی عباسی بازیگر تئاتر طنز و متولد اول فروردین 1358 در سبزوار است. وی اصالتاً متعلق به منطقه بیارجمند شاهرود بوده اما در سبزوار متولد شده و رشد یافته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، مهدی عباسی در سال 70 هنگامی که مشغول تحصیل در پایه دوم راهنمایی بوده است،  به خاطر بازی در تئاتر دانش آموزی سکاک، رتبه اول بازیگری در سبزوار را کسب کرده  و از همان سال هنگام دریافت لوح تقدیر به خاطر حضور موفق در این تئاتر، سیدمحسن جعفری یکی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر سبزوار استعداد او را کشف کرد و از او برای شرکت در تئاتر «پزشک قلابی» به کارگردانی خودش، دعوت کرد.

بنابراین مهدی عباسی با بازی در تئاتر پزشک قلابی به کارگردانی سید محسن جعفری در بهمن 70 کار حرفه ای خود را در این زمینه هنری آغاز کرد و در آن اولین فعالیت حرفه ایش نقش یک پسر روستایی را در کنار یک گروه حرفه ای از هنرمندان تئاتر سبزوار شامل سیدمحسن جعفری، اصغر فلاح، علی نامنی، مرتضی کریمی، بهروز دادور و ... ایفا کرد.

در سال های بعد او به یکی از پرکارترین بازیگران تئاتر سبزوار تبدیل شد به طوری که خودش با جرأت می گوید: در رده همسالان خودم یعنی کسانی که از دهه 70 به بعد روی صحنه تئاتر رفته اند، هیچ کس به اندازه من کار نکرده است.

نگاهی به فعالیت های هنری مهدی عباسی:

از 1370 تا 1380

بازی در تئاترهای: پزشک قلابی، همنوا، پیرچنگی، پریزادخاتون، آوخ، خروس زری پیرهن پری (تئاتر عروسکی) و چندین تئاتر و نمایش دیگر که اکثرا طنز بوده اند.

از 1380 تا کنون:

رام کردن زن سرکش، شیش و بش، شنل قرمزی، قیقاج، سرگذشت ننه حسن و کدخدا، کلاس درس، بفرمایید شام، نخجیز، آتش بس ، غمباد و ...

البته عباسی در تئاترهای بسیار بیشتری بازی کرده است که در هنگام مصاحبه نام اکثر آن ها را به خاطر نداشت.

وی علاوه بر بازیگری، کمابیش نویسندگی ، کارگردانی، گریم و دکور صحنه بعضی از تئاترهای سبزوار را نیز انجام داده است به طور نمونه:

در تئاتر «وِرچَم» علاوه بر بازیگری نویسنده و کارگردان نیز بوده است.

همچنین در تئاتر گلممد گریم ، در تئاتر پنجره طراحی دکور و در تئاتر خنچلک مهندسی فنی کار را برعهده داشته است.

وی علاوه بر تئاتر در فیلم کوتاه «منها» به کارگردانی کاظم ملایی و فیلم کوتاه «گورکن» بازی کرده است.

عباسی علاوه بر این ها گریمور فیلم کوتاه «مستطیل» نیز بوده است.

تئاتر همنوا ککه مهدی عباسی یکی از بازیگرانش بود، در سال 73 در سطح کشور برتر شناخته و موفق به کسب جایزه شد و این موفقیت در نشریه محلی وارثان زمین در همان زمان انعکاس یافت و نام تمام عوامل ذکر شد

گفتنی است، مهدی عباسی که حدوداً 16 سال از ازدواجش می گذرد دارای دو فرزند دختر و پسر به نام های آفریده و آریا است و در حال حاضر مشغول به تحصیل در فوق دیپلم رشته تاسیسات است. او به خاطر بعضی بی مهری ها و دشواری های بیش از حد کار تئاتر گلایه هایی دارد، اما می گوید باز هم به عشق مردم و به عشق این هنر است که در کارهای جدید شرکت کرده و روی صحنه حاضر می شود.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما