حمیدرضا امیری ثانی هنرمند سبزواری و موسس نگارخانه سپنج

برای مطالعه فهرست هنرمندان سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

حمیدرضا امیری ثانی متولد 1334 سبزوار است. دارای مدرک فوق دیپلم آموزش ابتدایی است و از سال 55 تا 85 در آموزش و پرورش خدمت کرده و اینک حدود 8 سال است که به بازنشستگی رسیده است.

این فرهنگی پیشکسوت، از دوران نوجوانی به کارهای هنری علاقه مند شد و از سال 50 به صورت مستمر فعالیت های هنری به ویژه نقاشی و عکاسی را آغاز کرد.

وی در تمام سال های خدمتش علاوه بر اشتغال به حرفه شریف معلمی، به نقاشی و عکاسی نیز مشغول بود و حتی در ایام تابستان کلاس های آموزش نقاشی برای دانش آموزانی که داوطلب بودند، برگزار می کرد و چند مرتبه نیز به خاطر این فعالیت های هنری از سوی مدیران آموزش و پرورش سبزوار و مدیران کل آموزش و پرورش استان تقدیرنامه هایی دریافت کرد.

این هنرمند سبزواری در نقاشی و عکاسی به هیچ سبک خاصی علاقه مند نشد و همواره به صورت آزاد به فعالیت در این دو عرصه هنری پرداخته است.

امیری که در درخلال گفتگویی که با خبرنگار اسرارنامه انجام داد، به داشتن برادری هنرمند و ممتاز در حوزه هنر عکاسی به نام محمود اشاره می کند، همچنین اظهار می دارد، هنر همیشه درحاشیه و بلکه در متن زندگی او بوده است و از همین رو از سال 85 که پس از 30 سال، از خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شد، دغدغه این را داشت که بعد از بازنشستگی به کنج انزوا و تنهایی ننشیند بلکه فعالیت های هنری خود را جدی تر از گذشته دنبال کند.

وی سپس تأسیس نگارخانه سپنج را که با همکاری برادرش در سبزوار انجام داده، یکی از اقداماتی می داند که به جهت کمک به هنرمندان شهر به ویژه جوانان انجام گرفته و قرار است مکان مناسبی باشد تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در آن به نمایش بگذارند و در عین حال به خود او نیز کمک می کند که همیشه با هنرمندان در ارتباط باشد و به معرفی و ارتقاء سطح هنر در سبزوار یاری رساند.

وبسایت نگارخانه سپنج به مدیریت حمیدرضا امیری ثانی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما