شهید مجید مهدوی

مجید به سال 1335 در خانواده ای مذهبی در سبزوار دیده به جهان گشود. دوران تحصیل را تا اخذ مدرک دیپلم فنی از هنرستان ادامه داد و سپس به دانشگاه راه یافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی به عضویت جهاد سازندگی در آمد و تمام نیرو و توانش را در این نهاد مقدس به خدمت گرفت تا بدینوسیله باری از دوش محرومین بردارد و غبار فقر از چهره آنها بزداید.

پس از تجاوز رژیم ویرانگر عراق به سرزمین لاله خیز ایران، شهید به همراه اولین کاروان اعزامی از جهاد سازندگی سبزوار، راهی منطقه شد تا متجاوزین را از حریم خانه بیرون براند.

عارف وارسته، مجاهد نستوه، شهید دکتر چمران به سازماندهی نیروهای مخلصی پرداخت که با انگیزه متعالی شهادت، با حداقل امکانات رزمی در منطقه به نبرد مشغول بوده، و جان در طبق اخلاص نهاده بودند.

آنها مدرسه ای را پایگاه خود قرار دادند و سرنوشت مشترک خویش را با یاران جدایی ناپذیر از جمله شهید محمد فاضل، شهید حسن فتاحی، شهید مصطفی مختاری و شهید صادقی تا لحظه شهادت رقم زدند و با نثار خون خود مثنوی عشق را مفهومی تازه بخشیدند.

بخشی از وصیت نامه شهید مجید مهدوی

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

مادر جان سلام، پدر مهربانم سلام، برادران گرامیم سلام، خواهران خوبم سلام

امیدوارم که حال همگی شما خوب و دعاگوی مسلمین باشیدو نیز پیروزی اسلام را بر کفر از ایزد متعال می خواهم. مادر عزیزم ان شاالله مرا به بزرگواری خودتا بخشیده باشید و از خداوند بخواه که طول عمر به امام عطا نماید و نیز گناهان و کوتاهی هایی و غفلت هایی که در چند صباح زندگی ام مرتکب شده ام ببخشد و نیز درخواستی دیگر از شما دارم و آن اینکه مبادا پس از شهادت من خدای ناکرده گریه و زاری کنید و روحم را رنجور سازید و از تمام دوستان و آشنایان بخواه که به شهادت تسلیت نگویند بلکه تبریک بگویند و نیز مبادا ناراحت من باشی که فرزندی را از دست داده ای بلکه خدای را نیز باید شکر کنی زیرا همه از آن خداییم و به سوی او باز می گردیم در حقیقت مالک اصلی خداست نه بنده ی او در ضمن مادر مقداری پول که طلب دارم اگر کسی ادعای طلب کرد به او بدهید چون من یادم نیست که کسی از من طلبکار باشد و باقی آن پول را در خدمت جنگ زده ها قرار بده و نیز از همه فامیل از طرف من عذرخواهی کن و اما پدر مهربانم شما نیز دعا گوی حال رهبر انقلاب و تمامی رزمندگان مسلمان در اقصی نقاط جهان باشید و امیدوارم که راه امام را همیشه الگوی زندگی خود و خانواده ی خود قرار بدهی و با عزت و سربلندی در پیش خدا زندگی کنی و نیز من را به سروری خود ببخشید و همچنین از تمامی دوستان و آشنایان چه بچه های جهاد و چه دوستان دیگر که می شناسید سلام مخصوص برسانید و از آنها بخواهید چنانچه کدورتی دارند ببخشند ...

منبع : بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما