شهید محمد فاضل

شهید محمد فاضل در سال 1338 در خانواده ای متعهد و مذهبی در سبزوار متولد شد به گفته خواهرش رفتار و كردار محمد از نظر عاطفی و هم از نظر آموزش بسیار پر بار و خوب بود وی از قدرت مدیریت بی نظیری برخوردار بود و خیلی بیشتر از سنش از خود شخصیت بروز می داد او باعث حركت و جوش و خروش در سپاه سبزوار بود و در كار ایدئولوژی مهارت عجیبی داشت.

پس از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی در دانشگاه مشهد قبول شد بیش از چهار واحد نگذرانده بود كه به علت فعالیت های سیاسی موانعی برایش پیش آمد، تحصیل در تهران را مناسب تر دید و لذا با شركت مجدد در كنكور سراسری در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسي صنايع پذیرفته شد وی از دانشجویان ممتاز و برجسته بود.

در سال 58 به همت تنی چند از دوستانش جهاد سازندگی سبزوار را تشكیل دادند ، در تابستان 59 برای تشكیل كلاس های آموزشی برای اعضای جهاد ، سپاه و نهضت سواد آموزی به سبزوار آمد و تشكلی یكپارچه برای این سه نهاد به وجود آورد و خود برای فعالیت در روستاهای محروم سبزوار به همراه برادران جهاد سازندگی به منطقه دو چاهی رفت .

وی جزو دانشجویان پیرو خط امام بود و در جریان تسخیر لانه جاسوسی امریكا نقش بسزایی داشت.

در آبان 59 برای رفتن به جبهه عازم تهران شد و پس از ملاقات حضرت امام در قم به همراه جمعی از دانشجویان ،با چهار جوان متعهد عضو جهاد سازندگی سبزوار ، همان همرزمان شهیدش در هویزه ،به عنوان گروه شناسایی مهندسی رزمی به جبهه جنوب عزیمت كردند و سر انجام در 16 دی ماه 59 در منطقه هویزه در محاصره تانك های دشمن به مقام شهادت نائل آمد.

در سخنانی از این شهید بزرگوار آورده شده : "اصل انقلاب است و اصل انقلاب امام است تداوم انقلاب پیروی از خط امام است و پیروی خط امام خمینی ، حفظ خون شهدا است".

به نقل از كوير پرستاره با اندكي دخل وتصرف

تهیه وتنظیم : محسن تدینی ثانی

منبع : سبزوار نیوز

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما