شهید مجید کریمی ثانی

 شهيد مجيد كريمي ثاني در سال 1339 در خانواده ای متدین در سبزوار به دنیا آمد از كودكی آثار مقاومت و پایداری در او می درخشید ، از ریاكاری و ظاهر سازی متنفر بود راحت طلبی و خوشگذرانی در فرهنگش راه نداشت از كمترین فرصت برای رفتن به كوه استفاده می كرد و اغلب در كوهپیمایی روزه می گرفت و به مطالعه علاقه وافری داشت  از پول خودش كتاب می خرید و كتابخانه های روستا ها را تغذیه می كرد.

كریمی ثانی دانشجوی رشته مهندسی كامپیوتر دانشگاه شیراز بود فعالیت های سیاسی و مذهبی خود را از دوران دبیرستان شروع كرد و در راهپیمایی و تظاهرات شركت جدی داشت.

در آبان ماه 59 به همراه همسنگرش محمد فاضل راهی جبهه های حق علیه باطل شد و در منطقه عملیاتی سوسنگرد مدت دو ماه با كفار بعثی جنگید و از ناحیه پا مجروح و در بیمارستان اهواز بستری ،اما با همان حالت مجروحیت راهی جبهه شد تا سرانجام به فیض عظیم شهادت نائل آمد .

در فرازی از وصیت نامه شهید كریمی ثانی چنین آمده است :' ... و سر انجام به عنوان برجسته ترین ویژگی های اعتقادیم عدل و امامت را به عنوان تنها راه رهایی مستضعفین و دوزخیان زمین می دانم . در آخر امیدوارم و از خداوند می خواهم كه زندگی و مرگم را توفیق آن یابم كه در راه آزادی دهم ... .

به نقل از كوير پر ستاره با اندكي دخل وتصرف

تهیه وتنظیم : محسن تدینی ثانی

نظرت را بنویس
comments

محمدصادق رویگر

سلام عکس دیگه ای از شهید ندارین؟ خیلی برام مهمه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما