سامان ارسطو بازیگر زن ایرانی که تغییر جنسیت داد + عکس

 بازیگر زن ایرانی که تغییر جنسیت داد

بازیگر زن فیلم مسعود کیمیایی از تغییر جنسیت در 40 سالگی و دنیای مردانه این روزهایش می گوید

سامان ارسطو (متولد ۱۵ خرداد ۱۳۴۶) بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویس، و مدرس تئاتر اهل ایران است.

او کار بازیگری تئاتر خود را در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد، و از آن پس پیوسته تا کنون به این حرفه مشغول بوده است.

 در سال ۱۳۶۷ با نویسندگی و کارگردانی نمایش‌نامه‌ی «سلول هیجده» وارد حرفه‌ی کارگردانی تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی هم شد – که البته این نمایش‌نامه‌ی خاص بعد از یک شب اجرا توقیف گردید. عضویت در هیأت مدیره‌ی انجمن نمایش شاهرود از دیگر فعالیت‌های وی در همان سال است.

یازده سال بعد از شروع به کار در زمینه‌ی بازیگری حرفه‌ای در تئاتر، ارسطو با بازی در سریال «سفره‌ی عقد» پا به عرصه‌ی بازیگری در سینما و تلویزیون نیز گذاشت.

 فیلم کوتاه «یک روز بالاخره ما رو از کافه می‌ندازن بیرون» در سال ۱۳۸۵ به کارگردانی وی ساخته شد، و این آغاز فعالیت او در زمینه‌ی فیلم‌سازی است. به علاوه او تا کنون ده فیلم‌نامه نوشته است.

ارسطو در شهر شاهرود به دنیا آمد. او در سال ۱۳۸۷، در سن ۴۱ سالگی، تغییر جنسیت داد و از آن پس نام او از فرزانه به سامان تغییر کرد. وی در همان سال ازدواج کرد و در سال ۱۳٩۰ جدا شدند. سامان ارسطو دیپلم علوم انسانی دارد. او همچنین دارای گواهینامه‌ی درجه‌ دو هنری (معادل فوق لیسانس) در زمینه تئاتر است،

منبع: استان نیوز

نظرت را بنویس
comments

خلیج پارس

خیلی ... .......فقط همین...........

بابک

من به عنوان یک هم استانی با هر جنسیتی به شما افتخار میکنم باشد انروزی که سامان ارسطو کیمیایی دیگری یا بیضایی دیگری باشد یا حق

جزویا

وضعیت زن بودن قبلی را دارد م آیا مردانگی هم دارد

اه اه اه اوووووووووووووووووووووغ چندش اوره اینقدر بدم میاد از این جور ادمای لوس

عابر

اه به خودت اوغ به خودت یارو دوجنسی بودن یک نوع بیماریه خدادادیه تو همین کشور خودمون به اینجور ادما حق داده شده که اون جنسیتی رو که میخوان با عمل جراحی به دست بیارن ولی کوتاه فکرایی مثل تو با مسخرگی و بی فرهنگی برخورد میکنن مگه کسی رو به خاطر بیماری سرزنش میکنن؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما