معصومه فیروزی

دکتر معصومه فیروزی. وی یکی از بانوان موفق و فعال سبزواری در عرصه علمی کشور است که اصالتا متعلق به منطقه تاریخی ششتمد می باشد.
دکتر فیروزی که نام کامل وی در مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران "معموصه فیروزی ششتمد" درج شده است (منبع) ، در وبسایت شبکه زنان دانشمند جهان اسلام به عنوان یک بانوی موفق و دانشمند ایرانی معرفی گردیده است .
برای آشنا شدن با گوشه ای از توانمندی های این بانوی موفق ششتمدی و سبزواری ، متن زیر را به نقل از وبسایت شبکه زنان دانشمند جهان اسلام منتشر می کنیم:
دکتر معصومه فیروزی ، مدیر آزمایشگاه ترمیم بافت وابسته به موسسه بیو شیمی و بیو فیزیک ، در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه تهران، موسسه تحقیقات ملی بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک، درجه دکتری خود را در رشته زیست شناسی مولکولی گرفت .با در نظر داشتن جنبه های انسانی دانش پزشکیو به دنبال راهی برای کمک به معلولین، وی راه درمان برای سلول Shwann پیدا کرد. در این زمینه وی در پروژه های زیر شرکت داشته است:

تاثیر رشد فاکتور رشد عصبی در فیبرهای دوباره تولید شده ملینی در موشها

تاثیر پیوند سلولی Shwann در ستون مهره آسیب دیده موشها

تاثیر پیوند سلولی Shwann در بیماران آسیب دیده در ستون مهره ها

تاثیر برش عصبی میانی دوجانبه در موشها: یک مدل کاربردی

موسسه دکتر فیروزی در ایران و در نوع خود منحصر به فرد است. و این اهمیت بیشتر به خاطر تحقیقات پیوسته در زمینه آسیب ستون مهره ها و ترمیم اعصابی میباشد. شهرت دکتر فیروزی بیشتر به خاطر تحقیقات اساسی است که با روش بالینی انجام میدهد و شاهد این مسئله همکاری وی با جراحان در قسمتهای اصلی و جانبی است. این آزمایشگاه از آماده سازی سلولی تا اعمال آن و ارزیابی رفتاری مستقل عمل میکند. دکتر فیروزی اهمیت پیوند سلولی Shwann را در مدل ضربه ای آسیب به ستون مهره ها در موشها بررسی کرده است. این تحقیق ارزشمند در ژورنال Neuroscience Letter که در زمینه تحقیقات بین المللی فعال است به چاپ رسیده است. مرحله اول پیوند سلولی Shwann در SCI مزمن در انسانها انجام شد و نتیجه جراحی در زیرگروه همگون بیماران در همان ژورنال به چاپ رسید. وی هم چنین تحقیقات زیادی با تاکید بر بافت ها انجام داده است. نتایج تحقیق او در کتابی با عنوان "مقدمه ای بر بیو متریال" توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. علاوه بر این وی مقالاتی در ژورنال های پزشکی معتبر ISI نیز به چاپ رسانده و بیش از ۶۰ مقاله در کنگره ها و کنفرانسهاس بین المللی ارائه کرده است. وی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز مشاور پایان نامه های متعددی بوده است.(منبع : شبکه زنان دانشمند جهان اسلام)
((ضمیمه شده توسط آقای حسین پوردر تاریخ 1 آبان 1392))

ثبت اولیه 21 تیر 93

ویرایش شده در 27 تیر 95

نظرت را بنویس
comments

طاهری

دکتر فیروزی عزیز بعنوان یک ششتمدی بهتون افتخار میکنم .شما مایه افتخار هستید

جعفر

با عرض سلام. بنده دانشجویی دکتر فیروزی هستم و افتخار شاگردی ایشان نصیبم گشته. روایت داریم که از سر خیابان قدس تا در ibb بیماران با مشکل نخاعی برای درمان صف کشیده بودن.که ابته دکتر موفق به درمان هیچکدام نگشت و متاسفانه چندنفر هم طی این روند فوت کردند. سرشم گپویه. باتشکر

الهه سالمی

با عرض سلام و خسته نباشید من چند وقتی ک ب دنبالم ایمیل ادرس خانم دکتر فیروزی هستم لطفا اگه شما راه ارتباطی ب ایشون میشناسید میشه برای من ایمیل کنید باتشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما