قم به دلیل عدم وجود فرودگاه از میزبانی جام ملت ها محروم شد

مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم:

عدم وجود فرودگاه مانع از معرفی قم برای میزبانی جام ملت‌ها شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم گفت: عدم وجود فرودگاه مانع از معرفی قم برای میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا شد.

 

توحید محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره پیشنهاد میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) قم از ورزشگاه‌های مجهز و مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیاست، شهر قم در ابتدا به عنوان یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای پیشنهاد میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا مطرح شد.

وی گفت: شهرهای میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا طبق دستورالعمل AFC، باید دارای امکاناتی باشند که البته این امکانات در قم وجود داشت اما عدم وجود فرودگاه مانع از معرفی قم برای میزبانی جام ملت‌های آسیا شد.

مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم افزود: فدارسیون فوتبال پس از بررسی زمین‌های تمرینی، هتل‌ها و امکانات ورزشگاه، شرایط قم را برای حضور در جمع شهرهای میزبان مطلوب دانست اما تنها به این دلیل که قم هنوز فرودگاه ندارد، قم از فهرست شهرهای نامزد میزبانی حذف شد.

محمدی بیان کرد: 3 زمین تمرینی شامل ورزشگاه شهید حیدریان، مجموعه ورزشی هلال احمر و زمین چمن دانشگاه قم را برای میزبانی معرفی کرده بودیم که این ورزشگاه‌ها نیز مورد تایید کلی قرار گرفته بود و در صورت قرار گرفتن در فهرست شهرهای نامزد میزبانی فرصت داشتیم نقایص زمین‌های تمرینی و هر مشکل سخت افزاری دیگر را حل کنیم.

وی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی‌اش را برای میزبانی جام ملتهای 2019 به AFC داده است و شش شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد و کرمان را به عنوان شهرهای میزبان معرفی کرده است و معیار معرفی این شهر‌ها علاوه بر داشتن زمین مناسب برای برگزاری بازی‌ها و تمرینات تیم‌ها، داشتن چهار هتل پنج ستاره بوده است.

مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم تصریح کرد: شهرهایی چون کرمان و یزد نیز به عنوان شهرهای ذخیره ایران در نظر گرفته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما