احمدی نژاد هم سبد کالا دریافت می کند.


مسئول گرامی؛ سبد کالا به شما تعلق گرفته است!
کسانی مثل محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند اما افراد واجد شرایط ضعیفی در ردیف دریافت کنندگان سبد کالایی دولت قرار نگرفته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سبد پردردسر کالایی؛ دولت را به دردسر انداخته است. اعتراض‌ها به نحوه توزیع این سبد کالایی از همان صف های سبد آغاز شده و به رسانه ها و مجلس و محافل سیاسی کشیده شده است. نحوه شناسایی افراد مشمول این سبد یکی از دلایل اعتراض هاست. در روزهای گذشته اعلام شد که عده ای مثل محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق مشمول دریافت سبد 80 هزارتومانی دولت شده اند.
مهدی خورشیدی داماد احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی این موضوع را تایید کرد و با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد مشمول دریافت سبد کالا شده است، گفته است: باید ببینیم که دولت می‌تواند این سبد را بدهد یا خیر و در واقع باید دید که چقدر توان دارد.
احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران هم یکی از کسانی که است مشمولیت او برای دریافت سبد کالایی جنجال برانگیز شد.

مهدی خورشیدی هم تایید کرده که سبد کالای اهدایی دولت به احمدی نژاد هم تعلق گرفته است



روزنامه اطلاعات روز شنبه 12 فروردین با چاپ آگهی تغییرات موسسه خانه فرهنگ خاتمی، اسامی برخی یاران خاتمی به همراه کد ملی آن ها را چاپ کرده بود که برخی از سایت ها با ارسال این کدملی‌ها به شماره مورد نظر (700799) از قرار گرفتن این اسامی در دایره دریافت کنندگان سبد کالایی دولت خبر داده‌اند.
با این وجود بیرون ماندن بسیاری از کارگران و اقشار ضعیف از دایره دریافت کنندگان این سبد صدای خودشان و مجلس را در آورده است.
مهدی کوچک‌زاده (نماینده تهران) در این باره در تذکری در مجلس می گوید: شنبه همین هفته 50 کارگر دانشکده در کلاس من آمدند و گفتند آقای دکتر چرا سبد کالا به ما تعلق نگرفته ‌است حال اینکه بسیاری از اساتید همان دانشکده این سبد کالا را دریافت کرده‌اند. من به آنها قول دادم که این موضوع را از دولت خواهم پرسید. سوال من این است که این چه نحو توزیع سبد کالاست که بسیاری از کسانی که دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد و به قول آقای قاضی‌پور (نماینده ارومیه) از کارگران و کشاورزان هستند سبد کالا دریافت نکرده‌اند.

 

اعتراض ها به نحوه توزیع سبد کالایی صدای روزنامه جمهوری اسلامی را هم در آورده است. این روزنامه نوشته است علاقمندان دولت یازدهم و دغدغه‌مندان نسبت به نظام و کشور این روزها آرزو می‌کنند آقای روحانی به جای جمله معروفش در مناظره‌های انتخاباتی که "من سرهنگ نیستم" می‌گفت "من، پوپولیست نیستم." این تصمیم نادرست و عجولانه که مانند تمامی تصمیماتی از این دست با توجیهاتی از جنس کمک به اقشار محروم اتخاذ شد، در مرحله اجرا نیز پرده‌ای دیگر از ناپختگی دولتمردان را در آشکار ساختن سازوکارهای لازم برای آن وعده بزرگ را بالا زد تا مشخص شود اصرار بر جلب رضایت کوتاه مدت مردم یکی از معمول‌ترین عادت‌ها و تاکیدات دولت‌ها است حتی اگر این دولت‌ها، عناوین تدبیر و امید را یدک بکشند.
در واکنش به اعتراضهای گسترده مردم به نحوه اختصاص سبد کالا از سوی دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است به علت ضعف مبانی اولیه بانک اطلاعات، شناسایی گروه‌های مشمول مصوبه دولت برای دریافت سبد کالا سخت است. در مرحله بعد که یکی دو هفته آینده آغاز می شود همه مستمری بگیران تامین اجتماعی، مشمول دریافت سبد خواهند شد و بلافاصله به همه کارگران مشمول کار سبد کالا تحویل می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما