مجتبی علیزاده بازیگر تئاتر طنز سبزوار

برای مطالعه فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ هم اکنون روی اینجا کلیک کنید. 

مجتبی علیزاده متولد 1366 است. وی از سال 79 در سبزوار با ایفای نقش شیطانک در تئاتر "پایان شب سیه" که یک مضمون مذهبی داشت وارد عرصه هنر نمایش شده و هم اکنون حدود 13 سال است که به این فعالیت ادامه می دهد.

به گفته خودش قبل از آن هم ، زمانی که به همراه خانواده اش در تهران زندگی می کرده در تئاترهای دانش آموزی شرکت می کرده است و بدین ترتیب از همان سنین کودکی علاقه خود به این شاخه هنری را نشان داده و علاوه بر آن به تماشای فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز علاقه زیادی داشته است.
علیزاده خود دررابطه با نحوه ورود حرفه ایش به عرصه تئاتر می گوید: از زمانی که به همراه خانواده عازم سبزوارشدیم از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی پیش آمد که به صورت جدی مشغول کار تئاتر شوم.
وی سپس به بعضی از فعالیت های سینمایی و تلویزیونی خود هم اشاره می کند و فیلم های آدم از عبدالرضا کاهانی ، تله فیلم دلسپرده از محمد نجفی ، سریال نوش دارو از جواد اردکانی و در چندین فیلم کوتاه از کاظم ملایی را جرء کارهای سینمایی و تلویزیونی خود می شمارد.

این هنرمند تئاتر سبزوار در خلال گفتگویی با خبرنگار اسرارنامه  با اشاره به معلولیت جسمانی خود می گوید هرچند معلولیت به کار کمدی من کمک کرده ولی در ایران برای افرادی مثل ما نقش آنچنانی نیست و افرادی که قد کوتاه دارند معمولا باید فقط در نقش هایی با محوریت مشکل جسمی خود بازی کنند. اما خدا را شکر این اتفاق برای من نیافتاده و همواره سعی کرده ام به خاطر شرایط فیزیکی خودم را محدود نکرده و اجازه ندهم که معلولیتم مورد استفاده ابزاری قرار گیرد.

 گفتنی است علیزاده تا کنون در تعدادی از جشنواره های تئاتر در سطح استان و کشور مقام هایی کسب کرده است که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. کسب مقام بازیگر برتر مرد  در سال 92 در نخستین جشنواره تئاتر رویش کشور
  2. کسب مقام دوم بازیگر مرد در نخستین جشنواره منطقه ای کویر چابهار در سال 92
  3. کسب مقام سوم بازیگر مرد در پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین کشور در سال 92

منبع: اسرارنامه

محمد علیزاده در آتلیه سنتی «درباغ» سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما