افتتاح کنگره بین المللی سربداران با حضور 100 میهمان از اروپا، آسیا و آفریقا

 
کنگره بین المللی سربداران در سبزوار گشایش یافت
 
سبزوار- ایرنا- کنگره بین المللی سربداران روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار آغاز شد.
 
دبیر کنگره بین المللی سربداران به خبرنگار ایرنا گفت: 100 میهمان از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در این کنگره حضور دارند.
 
دکتر جواد حدادنیا افزود: 250 مقاله از اندیشمندان، صاحبنظران و پژوهشگران مختلف در سطح ملی و بین المللی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: 210 مقاله از این تعداد مورد تایید دبیرخانه کنگره و 190 مقاله مورد داوری قرار گرفته است.
 
وی گفت: از این تعداد نیز 110 مقاله مورد تایید هیات داوران کنگره قرار گرفت که 65 مورد آن به صورت سخنرانی در 9 نشست مستقل در سه بخش ارائه خواهد شد.
 
دبیر کنگره بین المللی سربداران افزود: از این تعداد نیز دو مقاله توسط محققانی از کشورهای ژاپن و اسکاتلند ارائه می شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است از بین این مقالات 50 طرح پژوهشی و اثرگذار در حوزه تاریخ سربداران استخراج و اجرا شود.
 
دکتر حدادنیا سطح غنای مقالات علمی این کنگره را بالا توصیف و بیان کرد: بر همین اساس کمیته داوران مقالات و آثار ارسالی را در بهترین و عالیترین سطح مورد ارزیابی قرار داده اند.
 
وی با اشاره به تهیه کتاب مجموعه مقالات کنگره با عنوان 'نامه پارسایی' در 350 صفحه به سه زبان انگلیسی،فارسی و عربی گفت: کتابی نیز با محوریت مصاحبه ها و پیامهای شخصیتهای صاحب نام کنگره در 80 صفحه چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
 
او همچنین با اشاره به همکاری دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی و حوزه علمیه قم برای برگزاری کنگره اضافه کرد: معاون فرهنگی وزارت علوم و معاونت علمی و راهبردی ریاست جمهوری نیز همکاری ویژه و ارزشمندی را با دبیرخانه کنگره در این مدت داشته اند.
 
وی با اشاره به ارسال پیام برخی از مسئولان کشوری و آیات عظام و شخصیتهای سیاسی کشور به دبیرخانه کنگره ادامه داد: قرار است در مراسم امروز پیامها قرائت و یا از طریق ویدئوکنفرانس نمایش داده شود.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما