نگاهی به زندگی و شخصیت آیت الله شیخ عبدالحمید بلاغی سبزواری

بر آن شدم تا درباره آیه ا... شیخ عبدالحمید بلاغی سبزواری (رضوان ا... تعالی علیه) نکاتی را از وبلاگ ایشان برگیرم و برای شما ارسال نمایم. ضمن تشکر از شما و تلاش های ارزنده تان امیدوارم که در معرفی چهره های شاخص سبزوار موفق باشید:


آیه ا... شیخ عبدالحمید بلاغی سبزواری در سال 1324شمسی در روستای فشتنق از توابع شهرستان سبزوار دیده به جهان گشودند.
در دوران کودکی به بیماری لاعلاجی مبتلا می گردند وپزشکان آن زمان از وی قطع امید می کنند ناگهان دستی از غیب برون می آید وسیدی بزرگوار،بدون کسب اجازه از والدینشان وبدون هیچگونه دعوتی، بر سر بالینشان حاضر می گردد و دعایی می کند و ایشان شفا می یابند و اهالی آن روستا تاکنون آن سید نورانی را ندیده اند وقبل از آن هم وی را ندیده بودند.

او در دوران کودکی خود مانند دیگر هم سن هایش نبود وکمتر به بازی می پرداخت .به پدر و مادر احترامی خاص قائل بود وطبق توصیه وسفارش پدربزرگوارش به تحصیل علم ودانش پرداخت ومجاهدتی عظیم در طلب علم آغاز نمود و با همه ارادتی که به پدر و مادرش داشت از سن ده سالگی جهت کسب علم به شهر سبزوار عزیمت نمود وپس تحصیلات مقدماتی بعد از سه سال به مشهد مقدس در کنار غربت امام رضا (ع) به دوراز خانواده به مدت ده سال به ادامه تحصیل پرداخت .

اما چون عطش علمی ایشان سیراب نمی گشت تمام سختی ها و مشقتهای راه ودوری از خانواده وزندگی در کشوری دیگر مانع از رفتن به کشور عراق نتوانست بشود .

شاید تمام دلگرمیش به این بود که می تواند در کنار مولایش علی (ع) باشد.

در نجف اشرف از محضر استادان بزرگی چون آیة ا... العظمی خویی (ره) وآیة ا...سید عبدالاعلی سبزواری(ره) وآیة ا... حکیم (ره) بهره کافی و وافی را حاصل نمودند واز دست مبارک آیه ا... خویی (ره ) مدرک عالی ووالای اجتهاد را دریافت نمودند وپس از رسیدن به درجه اجتهاد وسختگیری های دولت وقت عراق وبرای خدمت به حوزه های علمیه قم به ایران عزیمت نمودند.

پس از بازگشت به وطن و در دوران قبل از انقلاب تدریس دروس فلسفه در سطح عالی را برای طلاب مدرسه فیضیه که تعدادشان به بیش از 1000 نفر می رسید،آغاز نمودند .

لیکن پس از انقلاب به دلیلو مشکلات مزاجی تدریس به صورت عام را کنار گذاشتند و به تدریس های انفرادی وشخصی پرداختند .

تااینکه در اول ذی الحجه سال 1428 هجری قمری در سن 63 سالگی موقع اذان صبح ، شاید آن موقع که موذن گفت : "اشهد انّ علیاً ولی ا..." در حالی که در آی سی یو در حالت کما به سر می بردند، کمی از بستر برخاستند و دستشان را بلند کردند و نام علی (ع) را بر زبان آوردند.*وجام چشمه کوثر را از دست مولایش نوشید و به رحمت ایزدی پیوست.
برگرفته از http://www.balaghy.blogfa.com/

نویسنده : دکتر سید علی کرامتی مقدم (وبلاگ)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تلاش جوانان فشتنق برای اعمال تغییرات اساسی و احیای آداب و رسوم سوگواری در محرم

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما