ایجاد تاسیسات گردشگری بدون اخذ عوارض در شهرهای نمونه گردشگری یزد

در حالی که همچنان جای سبزوار در میان 14 شهر نمونه گردشگری ایران خالی است و مسئولان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دیار سربداران نتوانسته اند، به خوبی پتانسیل های فراوان، تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و طبیعی این شهر را برای وارد شدن سبزوار به مجموعه شهرهای نمونه گردشگری ایران معرفی کنند، سه شهر استان یزد که قبلا توانسته اند در مجموعه شهرهای نمونه گردشگری ایران قرار گیرند، در حال فراهم آوری شرایط لازم این موضوع هستند.


ایجاد تاسیسات گردشگری بدون اخذ عوارض در شهرهای نمونه گردشگری یزد

یزدـ معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از تلاش برای ایجاد تسهیلاتی برای تاسیسات گردشگری بدون اخذ عوارض در شهرهای نمونه گردشگری استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نصیری، پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت شهرهای نمونه گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه یزد تنها استانی است که شهر نمونه گردشگری مصوب از سوی هیئت وزیران دارد، اظهار داشت: استان یزد در زمینه گردشگری از استان‌های سرآمد کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هیئت وزیران در مجموع در کل کشور ۱۲ شهر و دو شهرستان را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری معرفی کرده و آنها را به تصویب رساندند، خاطرنشان کرد: از استان یزد نیز شهرهای تفت، ابرکوه و میبد به عنوان شهرهای نمونه گردشگری معرفی شدند.

نصیری با بیان اینکه برای رونق گردشگری در این شهرها و ایجاد تاسیسات گردشگری به همین منظور، برنامه ریزی هایی انجام شده است، افزود: در صدد هستیم با ایجاد تسهیلات ویژه، به رونق گردشگری در این شهرها کمک کنیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: یکی از اصلی ترین برنامه ها، تلاش برای ایجاد تسهیلاتی به منظور ایجاد تاسیسات گردشگری در شهرهای نمونه گردشگری بدون اخذ عوارض از سوی شهرداری ها و شوراهای شهر است.

وی همچنین توجه ویژه به این شهرها در برنامه ششم کشور همچنین اختصاص ردیف بودجه مستقل برای این شهرها را از دیگر موارد در دست پیگیری برشمرد و افزود: باید نقشه راه و طرح جامع گردشگری برای این شهرها در نظر گرفته شود.

نصیری همچنین بیان کرد: معتقدیم برای شهرهای نمونه گردشگری باید خدمات ویژه لحاظ شود و شرایطی فراهم شود تا امکاناتی همچون ساخت سرویس های بهداشتی ویژه و مجتمع های بین راهی و ... در این مناطق ایجاد شود.

وی یادآور شد: تغییر کاربری برخی خانه های تاریخی با نظر و مجوز میراث فرهنگی می تواند علاوه بر اینکه یک جاذبه گردشگری به شمار می رود، ارائه دهنده برخی خدمات مورد نیاز مسافران و گردشگران نیز باشد و در شهرهای نمونه گردشگری استان یزد نیز این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نصیری با بیان اینکه به جز تفت، ابرکوه و میبد، شهرهای شیراز، لاهیجان، ری، ‌رامسر، دماوند، نیشابور، سرعین، شهمیرزاد، ماهان، بسطام و کاشان نیز از سوی هیئت وزیران به عنوان شهرهای نمونه گردشگری شناخته شدند که در همه این شهرها برنامه های ویژه ای به منظور توسعه گردشگری در دست تدوین است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما