آقای رمان ایران: دوست ندارم آثارم در اینترنت منتشر شود

محمود دولت‌آبادی گفت: بیشتر جوان‌ها با کامپیوتر و اینترنت سر و کار دارند اما اگر قرار باشد یکی از رمان‌های من در فضای مجازی منتشر شود با این کار موافق نیستم.

این نویسنده پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: البته من نسبت به جوان‌ها تسلط کمتری به کاربرد اینترنت و فضای مجازی دارم اما همین قدر می‌دانم که وضع کتاب‌های دیجیتال در ایران نابسامان است.
 
نویسنده رمان 10 جلدی «کلیدر» در پاسخ به این پرسش که آیا دوست داشتید رمان «زوال کلنل» به شکل الکترونیک در فضای مجازی منتشر می‌شد گفت: خیر، اصلاً چنین تمایلی ندارم.
 
خالق رمان «جای خالی سلوچ» یادآور شد: از آنجا که قانون کپی‌رایت در ایران رعایت نمی‌شود و ما جزو این قانون محسوب نمی‌شویم مشکلاتی در پی دارد، از دیگر سو در انتشار کتاب‌های دیجیتال هم مشکل داریم.
 
وی توضیح داد: موضوع سر و سامان یافتن کتاب‌های دیجیتال تا درست شدن وضع کپی رایت در کشورمان به سرانجام نخواهد رسید. در حال حاضر مطالب زیادی در فضای مجازی وجود دارد که نویسندگان آن‌ها مشخص نیستند و هر کس به نام خود مطالبی منتشر می‌کند.
 
محمود دولت‌آبادی، متولد دهم مرداد 1319 در سبزوار است. وی بارها از ایران کاندیدای دریافت جایزه نوبل ادبیات شده است. رمان 10 جلدی «کلیدر» طی سه دهه اخیر بارها تجدید چاپ شده است. از دیگر آثار او می‌توان به «جای خالی سلوچ»، «نون نوشتن» و «سلوک» اشاره کرد.

دولت‌آبادی مدتی پیش به دلیل فعالیت مستمر در حوزه نوشتن،موفق به دریافت جایزه لوژیون دونور از کشور فرانسه شد.

منبع: ایبنا

لازم به ذکتر است محمود دولت آبادی که از بزرگترین نویسندگان معاصر ایران است، در سال 1319 در روستای دولت آباد سبزوار متولد شد و در سال 1393 طی مراسمی که به افتخار هفتاد و چهارمین سالروز تولدش در هتل کاملیای سبزوار برگزار شد، به لقب آقای رمان ایران معروف شد.

این لقب روی تمبری درج شده بود که با تصویر و نام محمود دولت آبادی توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران چاپ شده و در مراسم هفتاد و چهارمین سال تولد نویسنده رمان کلیدر در زادگاهش رونمایی شد.(منبع)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمود دولت آبادی بارها نامزد دریافت جایزه نوبل شده است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما