در سال 94

ادامه حضور وزیری امیرحسنک محمود دولت آبادی در لیست پرفروش ترین کتب ایران

کتاب وزیری امیرحسنک که می توان از آن به واسطه، نویسنده، ناشر و سوژه مورد بحث کتاب، یک اثر تمام سبزواری یاد کرد، در دو ماه ابتدایی سال 94 توانسته است برای مدتی طولانی در ردیف پرفروش ترین کتاب های ایران قرار گیرد.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه، در حالی که چندی قبل خبر بیشترین میزان فروش کتاب وزیری امیرحسنک را در نخستین هفته کاری سال 94 به نقل از خبرگزاری ایلنا منتشر کرده بودیم، اینک مجددا همین خبرگزاری از این کتاب منتشر شده توسط انتشارات فیروزی سبزوار به عنوان دومین کتاب پرفروش هفته آخر اردیبهشت 94 یاد کرده است.

کتاب وزیری امیرحسنک که پژوهشی است درباره تاریخ بیهقی و داستان حسنک وزیر، در اواخر سال 92 به قلم محمود دولت آبادی و توسط انتشارات فیروزی سبزوار منتشر شد و هرچند در نخستین ماه های انتشار گروهی از افراطیون سیاسی واکنش هایی خشونت آمیز نسبت به این اثر فرهنگی نشان دادند(منبع1)، (منبع2) ، اما وزیری امیرحسنک توانست در کل کشور با استقبال خوبی مواجه شود و تجربه موفقی درکارنامه انتشارات نوپای خود به حساب بیاید.

اسرارنامه در ادامه متن کامل خبر «ایلنا» را درباره پرفروش ترین کتاب های ایران در هفته آخر اردیبهشت 94) منتشر می کند:

هفته‌ی پایانی اردیبهشت چه کتاب‌هایی بیشتر فروختند؟

کتاب «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» نوشته‌ی بیِژن نجدی بعد از گذشت چندین سال از چاپ اول، مجدد در لیست کتاب‌های پرفروش ایستاده و با چاپ بیست‌و یکم میزان استقبال خوبی در برخی کتابفروشی‌ها از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازار کتاب تهران در هفته‌ پایانی اردیبهشت و با تمام شدن روزهای داغ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتظر است با دریافت کتاب‌های جدید از ناشران مختلف و با رسیدن کتاب‌های چاپ اول و نوبرانه‌ی ماه سوم بهار به کتابفروشی‌ها؛ فروش خوبی را در خرداد پشت سر بگذارد تا در پایان ماه با خود تکرار کنند «ما به خرداد پر از فروش عادت داریم»

کتاب «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» نوشته‌ی بیِژن نجدی بعد از گذشت چندین سال از چاپ اول، مجدد در لیست کتاب‌های پرفروش ایستاده و با چاپ بیست‌و یکم؛ میزان استقبال خوبی در برخی کتابفروشی‌ها از آن خود کرده است. البته کتاب‌هایی مثل «ته خیار»، «وزیری امیر حسنک» و «بیشعوری» هم همچنان با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار حفظ کرده‌اند و هنوز در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند.

غیر از این سه کتاب که هنوز از نظر استقبال مخاطبان، با اختلاف قابل ملاحظه‌ای از دیگر  کتاب‌ها قرار دارند، آثار تحلیلی-اجتماعی نیز این هفته مورد توجه کتابخوان‌ها بوده و کتاب‌های «علیه تفسیر» از سوزان سانتاگ و «لذت خیانت» نوشته‌ی موریس بلانشو، پل دومان و جودیت باتلر به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

ناشرانی چون چشمه، مروارید، مرکز و نیلوفر بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

گزارش زیر نگاهی دارد به کتاب‌هایی که در آخرین هفته‌ی ادریبهشت ماه (26 اردیبهشت‌ماه الی 31 اردیبهشت‌ماه) با بیشترین اسقبال ازسوی مخاطبان مواجه شده‌اند.

کتابفروشی نشر چشمه: «ته‌خیار» به عنوان آخرین اثر هوشنگ مرادی‌کرمانی و «وزیری امیر حسنک» محمود دولت‌آبادی در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند. در کنار  این‌ها، از آثاری که به نحوی مرتبط به احمد شاملو هستند مثل، «ملکه‌ی سایه‌ها» و «مثل خون در رگ‌های من» که نامه‌های عاشقانه‌ی شاملو برای آیدا سرکیسیان (همسرش) را شامل می‌شود نیز استقبال خوبی شده است. کتاب جنجالی و پرطرفدار «بیشعوری» این هفته هم رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته و در میان پنج کتاب پرمخاطب دیده می‌شود. همچنین کتاب‌های سری قفسه آبی از کتاب‌های پرفروش کتابفروشی نشر چشمه در این هفته بوده‌اند.

کتابفروشی نشر بیدگل: «علیه تفسیر» سوزان سانتاگ با ترجمه مجید اخگر و «لذت خیانت» نوشته‌ی موریس بلانشو، پل دومان و جودیت باتلر که توسط نصر‌الله مرادیانی به فارسی برگردانده شده؛ دو مجموعه تحلیلی جامعه‌شناسانه هستند که در این کتابفروشی‌ جزو پنج کتابِ اول موردِ استقبال واقع شده؛ قرار دارند. البته به گفته‌ی فروشندگان کتاب‌های جامعه‌شناسی معمولا برای مراجعان این کتابفروشی جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و عموما هم پرفروش می‌شوند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار  یکی از آخرین کارهای نشر گمان در سری تجربه هنر و زندگی، یعنی «اعتقاد بدون تعصب» از پیتر برگر و آنتون زایدروِلد است. اثر معروف سعود السنعوسی (نویسنده عرب‌زبان) که برنده‌ی جایزه بوکر غربی 2013 شده، یعنی «ساقه بامبو» هم به‌عنوان دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی نشر بیدگل در این هفته معرفی شد.

کتابفروشی نشر مروارید: فیلم‌نامه‌ای شناخته‌شده از فدریکو فلینی یعنی، «ولگردها» با ترجمه‌ی غلامرضا صراف، در صدر کتاب‌های پرفروش کتابفروشی نشر مروارید ایستاده‌ است. پس از این کتاب، جدیدترین مجموعه شعر روزبه سوهانی به‌نام « از نامت چند حرف کبود به دهانمان پس دادند» قرار دارد. «از من بعید» محسن بوالحسنی، «لشگر شکست خورده کلمات» آیدا عمیدی و «روزهای بادبادک» بیوک ملکی، هم دیگر مجموعه‌های شعری پرفروش هستند که در جایگاه بعدی این فهرست قرار دارند.

کتابفروشی نشر مرکز: اثر داستانی معروف بیژن نجدی یعنی «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» در این فروشگاه اولین کتاب پرفروش در لیست پرفروش‌ها بوده و اثر بابک احمدی درباره‌‌ی صادق هدایت به‌نام «یادداشت‌های پراکنده» و «یاد یادها» که گفت‌وگوهای مفصل ناصر فکوهی با جلال ستاری است؛ در پشت سر آن قرار دارند. آثار بازنویسی شده انرو متیوز از کارهای ویلیام شکسپیر تحت ویراستاری فرزانه طاهری هم رتبه‌ی فروش خوبی در این کتابفروشی به خود اختصاص داده‌ و از کتاب «یاکوب فون‌گونتن» نوشته‌ی روبرت والرز با ترجمه‌ی ناصر غیاثی نیز استقبال خوبی شده است.

کتابفروشی فرهنگ‌سرای اندیشه: رمان جدید و سه جلدی مسعود کیمیایی به نام « سرودهای مخالف ارکسترهای بزرگ ندارند» و «مرشد و مارگاریتا»ی میخاییل بوکانف با ترجمه عباس میلانی در این فروشگاه جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌‌های ابتدایی پرفروش‌های کتابفروشی فرهنگ‌سرای اندیشه را به خود اختصاص داده است. «جودت بیگ و پسران» از اورهان پاموک هم داستان‌ پرطرفداری است که به عنوان سومین کتاب پرمخاطب این فروشگاه معرفی شد. دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی فرهنگ‌سرای اندیشه در این هفته هم ترجمه‌ی سارا ایزدیار و علی هادیان از «جهان‌های موازی» میچیو کاکو است.

کتاب‌های پرفروش در آخرین روزهای اردیبهشت
کتاب‌های پرفروش در آخرین روزهای اردیبهشت
ردیف عنوان کتاب نام نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره‌ی کتاب
1 ته خیار هوشنگ مرادی‌کرمانی معین 12000 سی داستان طنز کوتاه
2 امیری حسنک وزیر محمود دولت‌آبادی فیروزی 29000 روایت مکتوب محمود دولت‌آبادی از داستان «حسنک‌ وزیر» تاریخ بیهقی همراه با نسخه‌ی صوتی نویسنده‌
3 مثل خون در رگ‌های من احمد شاملو چشمه 22000 بیست نامه‌ی احمد شاملو به همسرش آیداست که در سال‌های چهل و پنجاه خطاب به او نوشته است
4 علیه تفسیر سوزان سانتاگ/ مجید اخگر بیدگل 30000 کتاب به فلسفه هنر می‌پردازد و در آن مقالاتی درباره ادبیات جدید، هنرهای تجسمی و مفهوم زیبایی‌شناسی در هنر درج شده است
5 لذت خیانت موریس بلانشو ، پل دومان ، جودیت باتلر/ نصرالله مرادیانی بیدگل 10000 نگاهی فلسفی و اجتماعی شناسانه به مسئله خیانت
6 اعتقاد بدون تعصب پیتر برگر / محمود حبیبی گمان 11500 جلد 15 سری تجربه و هنر زندگی
7 جودت بیگ و پسران اورهان پاموک/ ارسلان فصیحی نیکا 54000 این رمان، داستانی تاریخی دارد و روایت سه نسل از مردمان ترکیه را در خود بیان می‌کند. نسل نخست به دوران مشروطیت در ترکیه و سال 1905 و پس از آن باز می‌گردد.
8 یوزپلنگانی که با من دویده‌اند بیژن تجدی مرکز 5500 ده داستان کوتاه از بیژن نجدی
9 ولگردها فدریکو فلینی/ غلامرضا صراف مروارید 19000 ولگردها و دو فیلمنامه‌ دیگر از فدریکو فلینی
10 ساقه بامبو سعود السنعوسی/ مریم اکبری نیلوفر 26000 رمان ساقه‌ی بامبو روایت زندگی هوزیه/عیسی، شخصیت اصلی رمان، از زندگی خویش است.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما