بهره‌برداری از پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تا مهرماه جاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از بهره‌برداری از پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تا مهر ماه امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا مسلم صبح امروز در همایش تجلیل از اساتید و برترین‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به بهره‌برداری پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مهرماه امسال اظهار داشت: فاز نخست این پردیس با وسعت 10 هزار متر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان ساخته و بخشی از فعالیت‌های آزمایشگاهی، دانشکده‌های پیراپزشکی و پزشکی و بخشی از ستاد مدیریت به این پردیس منتقل می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان حشمتیه سبزوار همزمان با هفته دولت در این شهرستان گفت: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان ساخته و تامین تجهیزات می‌شود که بر اساس قول وزارتخانه 45 درصد از هزینه تجهیزات را وزارتخانه و 55 درصد را دانشگاه باید از منابع داخلی و توان بخش خصوصی تامین کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اخذ مجوز استخدام 360 نفر برای بیمارستان حشمتیه نیز گفت: آزمون استخدامی در هشتم خرداد ماه امسال برگزار می‌شود که امیدواریم پس از اجرای این فرآیند بیمارستان از مهرماه وارد فاز عملیاتی شود.

مسلم با اشاره به راهبرد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای امسال اظهار کرد: راهبردی که برای دانشگاه در این زمینه تعریف شده توسعه در حوزه‌های آموزش و پژوهش است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تعداد 130 عضو هیئت علمی و بیش از یک هزار و 700 دانشجو در حال فعالیت و تحصیل هستند، گفت: باید از این ظرفیت در زمینه توسعه فعالیت‌های علمی پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌برداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه متاسفانه در بخش آموزش دانشجویان با ضعف‌هایی روبه‌رو هستیم یادآور شد: انتظار ما از اساتید تلاش بیشتر در زمینه آموزش و کارآموزی دانشجویان است.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای دانشگاه توسعه شرکت‌های دانش بنیان است افزود: در این زمینه اعتبارات خوبی برای توسعه این شرکت‌ها با محوریت توسعه فعالیت‌های پژوهشی، تامین نیاز شهرستان و استان و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

مسلم با اشاره به برگزاری جشنواره شهید مطهری در هفته جاری خاطرنشان کرد: این دانشگاه توانست رتبه برتر را بین دانشگاه‌های تیپ 2 در بخش فرآیندهای آموزشی در حیطه سنجش و ارزشیابی کسب کند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته رشد خوبی در رشته‌های ارشد دانشگاه با اضافه شدن سه رشته فیزیولوژی، سالمندی و بهداشت محیط داشته‌ایم گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه می‌توانیم رشته‌های تحصیلی دیگری را از وزارتخانه اخذ کنیم و در حال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم مجوز رشته‌های دستیار تخصصی اطفال و بهداشت محیط زیست را از وزارتخانه بگیریم.

منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما