هفته نکو داشت در دیار سربداران

شهردار سبزوار گفت: هفته سبزوار برای نخستین بار در شرق کشور پس از دو مرکز استان اصفهان و تبریز در این شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاين از سبزوار دکتر محمد علی طالبی در نشت خبري با اصحاب رسانه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این هفته نکوداشت سبزوار، تاریخ، مردم، ایثارگران و شهدای این شهر سرافراز است، اظهار داشت : در این هفته جشن های آیینی، شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های شهر سبزوار در ۵ نقطه از سطح شهر از ۲۶ تا اول خردادماه به برگزار و برنامه ها از شبکه های ملی به صورت زنده در ساعاتی از شبانه روز برای عموم مردم کشور پخش می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این هفته تلاش مدیریت شهری نشاندن لبخند و شادابی بر لبان شهروندان فهیم سبزواری است، اظهار داشت: از امسال این هفته همه ساله در شهر کهن شهر دیار سربداران برگزار خواهد شد.

شهردار سبزوار همچنین با بیان اینکه سبزوار یک شهر بزرگ در تاریخ است که آنچنان که باید و شاید به توانمندی ها و پتانسیل های آن به کشور، استان خراسان بزرگ و حتی خود سبزواریان نشناسانده نشده است، خاطرنشان کرد: میزان شناخت مردم از توانمندی های بالفعل و بالقوه سبزوار به میزان بزرگی شهر در تاریخ نیست که ما در تلاش هستیم این مهم را به منحصه ظهور بنشانیم.

طالبی ياد آور شد : هفته سبزوار یک فرصت عالی برای مسئولان سبزوار جهت معرفی و شناساندن توانمندی ها، دانشوران، بزرگان، فرهیختگان، توانمندی های عمرانی ، سرمایه گذاری در حوزه های اجتماعی ،میراث فرهنگی، گردشگری ، ایثارگران، شهدای همه ادوار تاریخ این شهر به کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه برگزاری این هفته همزمان با هشتادمین سال تاسیس شهرداری است، خاطرنشان کرد: در این هفته برگزاری افتتاح، کلنگ زنی، رونمایی ۷۰ پروژه شهری با محوریت شهرداری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی پژوهشی، خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، گردشگری و بافت تاریخی، عمران و توسعه شهری و فناوری و اطلاعات صورت می گیرد.

شهردار سبزوار افتتاح خانه هنرمندان برای نخستین بار در سبزوار ، افتتاح فاز نخست بلوار هشت بهشت به طول ۳ کیلومتر، افتتاح موزه گالری موزه شهر، افتتاح مرکز کنترل ترافیک با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان را از جمله مهمترین طرح های این هفته برشمرد.

اين مسئول شهري نامگذاری ایام هفته سبزواررا برشمرد و گفت: شنبه ۲۶ اردیبهشت روز سبزوار شهر زندگی با هدف توسعه و مشارکت ، یکشنبه ۲۷ اردیبهشت سبزوار شهر دیرینه های پایدار با هدف شناساندن و معرفی تاریخ سبزوار، دوشنبه ۲۸ اردیبهشت سبزوار شهر میراث فرهنگی و گردشگری با هدف معرفی فرصت های گردشگری شهر سبزوار، اماکن تاریخی، مذهبی، سه شنبه ۲۹ اردیبهشت مردم، شورا، شهرداری با هدف معرفی خدمات ۸۰ ساله شهرداری و نقش شورا در مدیریت شهری، چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت روز سبزوار شهر دانشوران با هدف پایش سطح عامی حوزوی و دانشگاهی ، معرفی مفاخر عامی و فرهنگی ، پنجشنبه ۳۱ اریبهشت سبزوار شهر پاک با هدف محیط زیست ، بهداشت شهری و جمعه اول خردادماه سبزوار شهر ایثار و مقاومت یا هدف تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از خانواده معظم شاهد خواهد بود.

شهردار سبزوار گفت: برگزاری این هفته که با اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر و کارگروه انطباق فرمانداری سبزوار در دستور کار شهرداری قرار گرفت رسما همزمان با روز مبعث حضرت خاتم المرسلین والاپیامدار حضرت محمد مصطفی (ص) ۲۶ اردیبهشت ماه در تالار کاشفی آغاز بکار خواهد .

منبع : قدس آنلاین

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما