56 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در شهرستان سبزوار اجرا شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: 56 پروژه عمرانی از محل پرداخت وجوهات زکات سال گذشته در این شهرستان احداث و یا مرمت شده است.

سید حسین کرابی روز دوشنبه در همایش هم اندیشی زکات در سبزوار این پروژه ها را شامل مسجد، حسینیه، مجتمع فرهنگی هنری، سوله ورزشی، خانه بهداشت و ساختمان دهیاری عنوان کرد.

وی افزود: در مجموع در این مدت 17 میلیارد و 250 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان زکات جمع آوری شده مربوط به بخش روداب شهرستان سبزوار با مبلغ 15 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار در مورد هزینه زکات در هر روستا گفت: براساس زکات پرداختی و اولویت هر روستا، برای اجرای پروژه های عمرانی 10 درصد و برای محرومین 20 درصد تشویقی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طی مدت 10 روز از پرداخت زکات اصل پول و مبلغ تشویقی در اختیار معتمدین برای هزینه در همان روستا قرار می گیرد.

کرابی اظهار کرد: مبلغ زکات و نیز مبلغ تشویقی صرف عمران، آبادانی و احداث بناهای عمومی مورد نیاز همان روستا می شود و از این نظر پرداخت زکات نقش مهمی در رفع مشکلات روستاها و تامین نیازمندی های عمومی آنها دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار همچنین با اشاره به آثار و برکات پرداخت زکات در زندگی فردی و اجتماعی بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

رییس ستاد احیای زکات ششتمد سبزوار نیز در این همایش گفت: زکات جایگاه بسیار مهمی در اسلام و آموزه های دینی دارد.

حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم با اشاره به اهمیت والای زکات در آموزه های دینی اظهار کرد: در صورت پرداخت زکات از سوی کسانی که این امر بر آنان واجب است هیچ فقیر و نیازمندی در جامعه باقی نمی ماند.

امام جمعه ششتمد سبزوار همچنین پرداخت زکات را به عنوان فرمان خدای متعال و قرین نماز در آیات قرآن ذکر کرد و گفت: زکات پل اسلام ، آزمون ثروتمندان و برطرف کننده نیازمندی فقرا است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم مصارف زکات را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: در صورت پرداخت زکات بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حدود 25 درصد از جمعیت سبزوار شامل 77 هزار نفر در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند.

 

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما