آیین یادبود مرحوم قندی سلطان تیتر مطبوعات ایران در مشهد برگزار شد

مشهد - ایرنا - آیین یادبود استاد روزنامه نگاری ایران مرحوم 'حسین قندی' روز یکشنبه با حضور خانواده آن زنده یاد در تالار اجتماعات موسسه فرهنگی قدس در مشهد برگزار شد.

در این مراسم با حضور جمعی از خبرنگاران، روزنامه نگاران خراسانی و علاقه مندان به فرهنگ و ادب 'جمیله سرداری' همسر مرحوم قندی و مهسا قندی دختر آن شادروان حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: استاد قندی تجربه های ارزشمندی را در حوزه آکادمیک و ادبی حرفه روزنامه نگاری از خود به جای گذاشته است.

سعید سرابی افزود: بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران توانا و فعال در روزنامه ها و خبرگزاریهای کشور شاگرد استاد حسین قندی هستند.

وی گفت: عمده شهرت آن مرحوم به تیترهای ماندگار و جذاب در رسانه ها مربوط می شود و بسیاری از فعالان رسانه ای معتقدند قندی یکی از بهترین گزارش نویسان روزنامه نگاری بود که سوژه ها را شکار می کرد و در پرداختن به آن از توانایی منحصر به فردی برخوردار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: آن مرحوم درد مردم را داشت و بر گزارش نویسی اجتماعی و فرهنگی به عنوان حرفه ای ترین بخش اطلاع رسانی تاکید داشت بطوری که روزنامه های تحت مدیریتش همواره جذابترین گزارشها را ارائه می کردند.

وی آموزش روزنامه نگاری نوین و تخصصی، ابداع دو تیتر و طرح واژه های نرم خبر و سخت خبر در عرصه اطلاع رسانی ایران را از جمله دستاوردهای مهم قندی در طول دوران 40 ساله فعالیت وی عنوان کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تلاشها و فعالیتهای استاد قندی در عرصه اطلاع رسانی و روزنامه نگاری بر کسی پوشیده نیست.

سعید احدیان افزود: خراسان رضوی افتخار آن را دارد که مهد روزنامه نگاران بزرگی همچون 'مهدی محسنیان، احمد توکلی، مجید رضاییان و مرحوم 'حسین قندی' است.

در این مراسم به پاس یادبود مرحوم حسین قندی از خانواده وی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

آیین یادبود حسین قندی استاد روزنامه نگاری ایران و اهل شهرستان سبزوار استان در خراسان رضوی، با همکاری مشترک خانه مطبوعات خراسان رضوی، روزنامه های قدس و خراسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حسین قندی از استادان شناخته شده علوم ارتباطات در ایران متولد اسفند ۱۳۳۰ در سبزوار بود که روز دوم اردیبهشت ماه جاری بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما