معاون وزیر آموزش و پرورش در سبزوار: توسعه کیفی هنرستانها از اولویتها است

سبزوار - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه کیفی در بخش تجهیزات و تقویت بنیه علمی هنرجویان هنرستانها از اولویتهای کاری این وزارتخانه است.

علی زرافشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سبزوار افزود: این مهم پارسال نیز در دستور کار قرار داشت لذا با حمایت دولت یازدهم بودجه مربوط به تجهیزات هنرستانها اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال 260 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات به هنرستانها اختصاص یافت که این اعتبارات قبل از شروع سال تحصیلی توزیع شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال نیز برای تجهیزات هنرستانهای کشور 360 میلیارد ریال در قانون بودجه پیش بینی شده است.

وی کیفیت بخشی با تقویت بنیه علمی هنرجویان را از دیگر اولویتها عنوان و بیان کرد: بودجه خاصی برای این مهم نیز در نظر گرفته شده است.

زرافشان همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات مهارتی، علمی و عملی و نیز هنرهای تجسمی برای هنرجویان شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش گفت: این مسابقات در راستای تقویت بنیه علمی برپا شده است.

وی در خصوص توسعه متوازن برای هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هم اظهارداشت: بنابر آنچه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده موفق شدیم پوشش تحصیلی را با شش درصد افزایش به 41 درصد برسانیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: 800 هزار هنرجو در هنرستانهای کشور در حال تحصیل هستند که 41 درصد از جمعیت دانش آموزان دوره متوسطه تحصیلی را تشکیل می دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه برای شرکت در نخستین همایش آسیب شناسی آموزش زبانهای خارجی در ایران به سبزوار سفر کرد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما