جاده جغتای - سبزوار در دست انداز اعتبار

روزنامه خراسان رضوی گزارش داد:

جغتاي؛ گفتي/ اگر چه راه يکي از زيرساخت هاي مهم توسعه در شهرستان ها محسوب مي شود اما متاسفانه شهرستان جغتاي عقب ماندگي شديدي در اين حوزه دارد.

به گزارش خراسان هرچند طي 3سال گذشته با انتشار گزارش هاي متعدد و پيگيري مسئولان ، قسمت کوچکي از محور جغتاي – برغمد تعريض و اصلاح شد اما آن چه امروز مردم جغتاي از آن رنج مي برند و متاسفانه چندين کشته و مجروح به همراه داشته، نامناسب بودن اين جاده است.

برخي از شهروندان جغتاي در گفت وگو با خبرنگار ما گفتند: جاده جغتاي – سبزوار وضعيت نامناسبي دارد و تردد در اين محور مشکلاتي را براي مردم و رانندگان وسايل نقليه ايجاد کرده است.

عزيزي يکي از شهروندان جغتاي با بيان اين که شهرستان جغتاي از جاذبه هاي گردشگري خوبي برخوردار است، گفت: يکي از عواملي که باعث حضور نيافتن گردشگران در اين شهرستان مي شود، مسير عبوري جاده برغمد به جغتاي است که ايمن نيست.

يکي از مديراني که همه روزه در مسير جغتاي – سبزوار رفت و آمد دارد به خبرنگار ما گفت: جاده مواصلاتي «جغتاي – سبزوار» محوري که تنها راه ارتباطي جغتاي با مرکز استان است و به نوعي شاهراه اصلي جغتاي محسوب مي شود وضعيت مناسبي ندارد و متاسفانه شاهد تصادفات زيادي در اين محور هستيم.

يکي از رانندگان نيز گفت: اين محور بين شهرستان جغتاي و جوين مشترک است که فقط 18 کيلومتر آن که مربوط به حوزه جغتاي مي باشد به سازي شده ولي حوزه جوين تغييري نکرده است. زرقاني افزود: متاسفانه اين جاده وضعيت نامناسب و اسفناکي دارد و هر سال شاهد خسارت هاي جاني و مالي بسياري در اين جاده هستيم.

يکي از دانشجويان نيز با اشاره به نامناسب بودن اين محور اظهار کرد: از مشکلات اساسي جغتاي که عاملي براي عقب ماندگي آن شده وضعيت نامناسب جاده ها و بن بست بودن اين شهرستان است که متاسفانه مورد بي توجهي و کم لطفي مسئولان قرار گرفته است.محمد جغتايي نيز اذعان داشت: راه ارتباطي جغتاي- سبزوار به طول 90 کيلومتر که به عنوان جاده مرگ ياد مي شود، به علت کم عرض و کوهستاني بودن، نبود شانه خاکي و داراي گردنه با پيچ هاي تند و پي در پي و نقاط حادثه خيز فراوان باعث بسياري از تصادفات و تلفات شده و 2 هفته پيش شاهد واژگوني ميني بوس مسافري در اين محور بوديم.

فرماندار جغتاي نيز در اين باره به خراسان گفت: بخش اعظم اين محور در حوزه جوين واقع شده است و عملا اين جاده يک محور روستايي است به همين خاطر اعتباري هم که به آن تخصيص مي يابد از اعتبارات روستايي و ناچيز است. مهندس «علي آبادي» اظهار داشت: با اين حال چون اين موضوع براي ما خيلي اهميت داشت و دغدغه اکثر اهالي شهرستان بود از ابتدا به صورت ويژه پيگيري شد و در سال 93 اعتبارات خوبي از محل ماده 180 حدود 2 ميليارد و 200ميليون تومان به اين محور اختصاص يافت و اقداماتي صورت گرفت ولي عمليات اجرايي آن پيشرفتي نداشت و به سال جديد موکول شد.

وي در ادامه افزود: اميدواريم طي 40 روز آينده 10 کيلومتر اول اين محور هم تعريض و هم آسفالت شود. وي عنوان کرد: در نشستي که با نمايندگان و مديرکل راه و شهرسازي استان داشتيم قول دادند که 20کيلومتر از اين محور از سمت برغمد به جغتاي نيز تعريض شود ولي متاسفانه مديران به وعده هاي خود عمل نکردند.

رئيس اداره راه و شهرسازي جغتاي هم گفت: اين محور (جغتاي – برغمد) به طول 48 کيلومتر است که 18 کيلومتر آن در حوزه جغتاي واقع است که خوشبختانه در سال هاي گذشته با امکانات محدود راهداري اين محور را از حالت کم عرض بودن خارج کرديم و به شکل امروزي درآمد ولي به طور کلي مي توان گفت که در حوزه جغتاي مشکل خاصي در خصوص تعريض نداريم و مشکل اصلي به حوزه شهرستان مجاور (جوين) برمي گردد.

مهندس آقايي گفت: چند سالي است که اين موضوع پيگيري شده ولي به دليل کمبود اعتبار اقدامي انجام نشده است. به گفته وي 5 کيلومتر اين محور که از سال هاي قبل زيرسازي شده، قير آن تامين شده و قرار است که شهرداري جغتاي آسفالت آن را انجام دهد.

از طرفي رفع نقاط حادثه خيز و پيچ هاي خطرناک نيز در دستور کار است که متاسفانه به دليل کوهستاني بودن اين محورعمليات خاک و تراشه برداري زيادي دارد و اعتبار زيادي را مي طلبد.

منبع: روزنامه خراسان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نماینده  بردسکن: محور سبزوار به بردسکن و بردسکن به سبزوار دو بانده می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما