همراه با سیدیوسف آزاد (2)

خاطره یک معلم سبزواری از دو شهید سرافراز روستای گرزک

سیدیوسف آزاد معلم فرهیخته سبزواری که با ذوق و عاطفه ای خاص عکس ها و خاطرات شیرین دوران معلمی خود را جمع آوری کرده و اینک پس از رسیدن به ایام بازنشستگی شغلی، به مرور این خاطرات در وبلاگی با نام «خاطرات سال های اول معلمی من» می پردازد، در یکی از پست های خود در این وبلاگ به نقل خاطره ای از دو شهید بزرگوار در روستای گرزک بخش روداب پرداخته، که این خاطره معنوی پس از گذشت سال ها همچنان در ذهنش باقی مانده است.

مجله تحلیلی اسرارنامه در ادامه به مناسبت نزدیک شدن به 12 اردیبهشت روز گرامیداشت مقام معلم به انتشار این خاطره معنوی از سیدیوسف آزاد می پردازد:

 خاطره ای از دو شهید سرافراز روستای گرزگ

انچه در بدو ورودم  به روستای گرزگ در ۱۵ مهر ۱۳۶۰ توجه مرا به خود جلب کرد، مزار شهید عزیزاله میرکی اولین شهید این روستا در جنگ تحمیلی بود که بر فراز تپه ای سر سبز و در مسیر جاده ورودی به روستا خود نمایی می کرد.   

 تا اینکه در یک روز سرد پاییزی و در حین تدریس جوان خوش سیمایی به نام عزیزاله اکبری بعد از گرفتن اجازه وارد کلاس درس شد.

 با چهره ای معصوم و مهربان مرا در آغوش کشید و گفت : آقای مدیر ببخشید امروز راهی جبهه هستم شما سید هستید، مرا دعا کنید،البته نه به خاطر اینکه سالم بر گردم، فقط برای اینکه خدا از من راضی باشد.

 از آن روز  به یاد ماندنی ۳۲ سال می گذرد و واقعا برایم عجیب است که آن لحظه هنوز برایم تازگی دارد.

 شاید چون اولین و آخرین دیدار من با این شهید سرافراز بود ، تا امروز هنوز آن چهره دوست داشتنی و آن خاطره مقدس ذهن مرا درگیر خود کرده است.

 قابل تامل اینکه نام هر دو دو شهید بزرگوار (عزیزاله ) بود که واقعا عزیز خدا هم شدند و برای دیدار با خدای خویش به سوی معبود پرگشودند .

 *****************************

* شهید: عزیزاله میرکی گرز  

نام پدر: محمدحسین  محل شهادت: آبادان - ماهشهر  تاریخ شهادت: ۱۳۵۹/۸/۸  


* شهید: عزیزاله اکبری گرز

    نام پدر:  محمد    محل شهادت: آبادان   تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۸/۱۹

 
 ****************************************

 یادشان گرامی و روحشان قرین رحمت الهی باد

گفتنی است، شما گرامیان هم اکنون می توانید برای آشنایی کامل با سیدیوسف آزاد معلم فرهیخته سبزواری به پیوند زیر در بخش حوض هشت پایه اسرارنامه مراجعه کنید:

سیدیوسف آزاد، معلمی فرهیخته که برای بزرگی سبزوار می کوشد 

 

قسمت اول خاطره سیدیوسف آزاد از اولین سال های معلمیش را هم اکنون در اینجا مطالعه کنید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما