تصمیم دیرهنگام شورای شهر سبزوار برای تدفین حسین قندی در زادگاهش بی فایده بود

خبر درگذشت استاد حسین قندی روزنامه نگار برجسته سبزواری  و سلطان تیتر ایران، در نخستین روزهای اردیبهشت 94 هرچند به طور کل برای همه فعالان فرهنگی و به خصوص اصحاب رسانه کشور خبر تاسف باری بود، اما این مصیبت همشهریان استاد قندی را دوچندان داغدار کرد.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه استاد حسین قندی در حالی در سن 64 سالگی پس از تحمل یک دوره تقریبا 4 ساله از بیماری دارفانی را وداع گفت که در چند دهه اخیر ساکن پایتخت کشور بود و مسئولان فرهنگی سبزوار(اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهرداری، دانشگاه های بزرگ سبزوار! و ...) تا جایی که نویسنده این مطلب به خاطر دارد، هیچ تلاشی برای برقراری ارتباط با این فرزند نخبه و  دعوت از ایشان  برای حضور، حتی حضوری کوتاه وموقت در سبزوار و زنده کردن یادها و خاطره ها و البته تجلیلی در خور شأن از این همشهری فرهیخته و صاحب نام نکردند.

اینک آن طور که خبرگزاری  مهر منتشر کرده است،شورای شهرسبزوار در تصمیمی دیرهنگام، ساعاتی پس از فوت استاد قندی به فکر رایزنی با خانواده آن مرحوم افتاده اند تا به یک باره اعلام  کنند سبزوار آمادگی تدفین پیکر آن مرحوم را دارد! و طبیعتاً در چنین شرایطی دسترسی پیدا کردن به خانواده مرحوم کاری دشوار بوده و حتی اگر هم ارتباطی برقراری می شد، بعید بود  که پاسخ مثبتی به این درخواست دیرهنگام داده شود.

در همین زمینه، صبح امروز جلال تعصبی عضو شورای شهر سبزوار به خبرگزاری مهر گفته بود:

احتمال خاکسپاری استاد قندی در زادگاهش سبزوار

رئیس شورای شهر سبزوار از احتمال خاکسپاری زنده یاد حسین قندی استاد فقید روزنامه نگاری در این شهر که زادگاهش بوده است، خبر داد.

جلال تعصبی رئیس شورای شهر سبزوار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اظهار تاسف و عرض تسلیت به خانواده استاد حسین قندی به مناسبت درگذشت وی در روز گذشته، گفت: اعضای شورای شهر سبزوار طی جلسه ای به این جمع بندی رسیدند که برنامه ریزی لازم برای انتقال پیکر استاد قندی به شهر زادگاهش سبزوار صورت گیرد.

وی افزود: ما از روز گذشته تلاش زیادی برای تماس با خانواده استاد قندی انجام داده ایم که متاسفانه تا این لحظه موفق به طرح مستقیم این موضوع با آنها نشده ایم اما با واسطه و از طریق افراد مختلف، آمادگی شهر سبزوار را برای انتقال پیکر استاد قندی و خاکسپاری در آرامستان این شهر اعلام کرده ایم.

رئیس شورای شهر سبزوار با تاکید بر اهمیت تدفین مفاخر و بزرگان عرصه های مختلف در جایی که آنها متولد شده اند، گفت: این مسئله می تواند در هویت بخشی به شهرها و محلات مختلف در کشور تاثیرگذار باشد کما اینکه در مورد زنده یاد پرویز مشکاتیان هم با رایزنی هایی که صورت گرفت، پیکر ایشان در نیشابور به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی سبزوار و همچنین شخصیت های برجسته ای که در حوزه های مختلف به کشور معرفی کرده است، گفت: در صورت اعلام موافقت قطعی خانواده استاد حسین قندی، تمامی امکانات لازم برای انجام یک مراسم تشییع شایسته و خاکسپاری پیکر استاد قندی در قطعه «نام آوران» آرامستان شهر سبزوار فراهم خواهد شد و مطمئنا همشهریان این استاد فقید رشته روزنامه نگاری از خاکسپاری او در این شهر خوشحال خواهند شد.

منبع: مهر

اما ساعاتی بعد سایر رسانه های کشور خبر  از تشییع و تدفین پیکر استاد قندی در بهشت زهرای تهران دادند:

مراسم تشییع حسین قندی، استاد و پیشکسوت روزنامه‌نگاری کشورمان، روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح از مقابل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه برگزار خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، پیکر حسین قندی پس از تشییع در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا آرام خواهد گرفت.
منبع: عصر ایران

بدین ترتیب معلوم شد مسئولان فرهنگی سبزوار در امر برقراری ارتباط موثر و مستمر با فرزندان  شایسته این شهر در دیگر نقاط کشور و جهان، باز هم یک یا چند قدم از آن نقطه ای که باید باشند، عقب تر هستند.زیرا اگر واقعا عزم و اراده ای جدی برای این  موضوع وجود می داشت، می بایست حداقل دراین یک هفته آخر که حال استاد قندی با بستری شدن در بیمارستان هر لحظه بیشتر رو به وخامت می گذاشت و رسانه های محلی سبزوار از جمله اسرارنامه دائما  اطلاع رسانی  می کردند، موضوع خاک سپاری در سبزوار را به شکل محترمانه ای با خانواده ایشان در میان می گذاشتند.

به هرشکل، حالا که دیگر از مرحوم استاد حسین قندی گذششت، اما باید امیدوار بود مسئولان فرهنگی سبزوار حداقل بعد از این، هوشیارتر و به هنگام تر عمل کرده و بتوانند ارتباط سازنده و مستمری با آن دسته از فرزندان افتخارآفرین سبزوار که در دیگر شهرها سکونت دارند، برقرار کنند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما