توصیه امام جمعه ششتمد به شورا:

به دنبال نیروی کارآمد و متعهد برای شهرداری باشید / ششتمد از دست نیروهای بی تجربه خسارات زیادی دیده است

حجت‌الاسلام ثباتی مقدم امام جمعه شهر ششتمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: «وظیفه قانونی شوراها، انتخاب شهردار است، اما وظیفه دیگری هم دارند و آن پیگیری مطالبات به حق مردم از دولت است.»

وی ضمن اشاره به روز 9 اردیبهشت که به نام روز شوراها نام نهاده شده، گفت: «وظیفه و حق شما به عنوان نماینده مردم، انتخاب شهردار و استیضاح و سؤال از او است. بنده به عنوان امام جمعه در هیچ عزل و نصبی دخالت نکرده و نخواهم کرد. اما اگر ببینم نیاز است جایی از حق مردم دفاع کنم، دفاع خواهم کرد.»

 وی افزود: «در معرفی شهردار، دنبال نیروی توانمند و کارآمد و متعهد بگردید. این شهر از دست آدم‌های بی تجربه خسارات فراوانی را تحمل کرده. در این مدتی که شهرداری در ششتمد فعالیت داشته، کسانی که تجربه و کارآمدی لازم را نداشته‌اند، آمده و ضربه‌های زیادی به مردم شهر زده‌اند و خسارات زیادی به بار آورده‌اند. لذا امانت را به دست اهلش بسپارید.»

وی با اشاره به نیروهای متعهد و تحصیلکرده در خود منطقه افزود: «اگر نیروی تحصیلکرده، با تجربه و کارآمد بومی بود که بهتر، اگر هم نبود، غیر بومی متعهد و با تجربه را در این مسئولیت مهم بگذارید.»

وی در پایان با اشاره به نیاز به همکاری مردم با این نهاد گفت: «توسعه بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. هر دو طرف باید در این مسأله نقش داشته باشند.»پایان نقل قول/

لازم به ذکر است که شورای اسلامی شهر ششتمد، نزد بخشی از اذهان عمومی مردم این شهر متهم به استفاده از قدرت شورا برای استخدام اقوام خود است. نیروهایی که در بخشداری، اداره گاز، شهرداری و ... به کار گرفته شده‌اند و وابستگی درجه یک با اعضای شورا دارند. گزینه جدید شهرداری ششتمد نیز از اقوام نزدیک دو تن از اعضای شوراست که دارای مدرک فوق دیپلم و بدون سابقه مدیریتی است و این امر واکنش مردم و مسئولین را برانگیخته است.

یادآوری این نکته مهم به نظر می‌رسد که در دو سال گذشته، سه عضو از شورای پنج نفری ششتمد به دلیل اقدامات غیر کارشناسی و رابطه‌محور این اعضا و همچنین عملکرد شهردار تازه استعفا داده ششتمد که مورد حمایت این اعضا بود، از این شورا استعفا داده‌اند.

گزارشگر: یک خبرنگار افتخاری از ششتمد

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فرماندار سبزوار در جمع جوانان ششتمد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما