هنرمند، عزیز دل مردم است و همین برایش کافی است

فاطمه شریف نیا نویسنده جوان و از فعالان هنری در سبزوار، با ارسال یادداشت کوتاهی به تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه، نسبت به یکی از غفلت های مهم فرهنگی در سطح شهرستان، به مسئولان مربوطه انتقاد کرده و دلنوشته خود را در این زمینه به رشته تحریر در آمده است.

در ادامه متن نوشته شده توسط فاطمه شریف نیا را مطالعه خواهید کرد:

هنرمند ، عزيز دلِ مردم است و همين برايش كافيست

دردِ دل ِ ساده يك همشهري ...

فكرش را كه مي كنم نمي دانم بايد چه حسي داشته باشم ؟ در كدام هويتم گم شوم ....

گيج و منگ آدم هايی هستم كه دانسته و ندانسته ، چشم بسته و نابسته كاري مي كنند كه آدم مجبور است انگشت حيرت به دهان بگيرد و دمي مات به خيابان ها بگريزد .

سبزوار، شهرم اين روزها غرق در آمدن بهار بود . چه لذتي زيباتر و دلچسب تر از بهار؟

 سبزوار شهر ديرينه هاي كهن و باورهاي سبز. شهر سربداران و بيهق. شهر انديشه هاي شريعتي و شهر ساکنان ساده و بی ریای محلات پامنار و سرسنگ.

چرخيدم و بارها در شهر چرخيدم . به بهار خوش آمد گفتم و گاه چنان در نوستالوژي كودكي م غرق مي شدم كه زمان و مكان را گم مي كردم.

با كاروان استقبال از بهار همراه و با كالسكه و موسيقي چرخيدم. شهر پر بود از خوشامدگوي ، پر بود، از لبخند ، از آدم هاي به ظاهر شاد و خندان.

ولي در ميدان سربداران مات نداشته ها شدم. سبزوار شهر من ثروت بي شماري در دل كويري و مهربانش دارد و به داشته هايش مي بالد . از تمام داشته ها و نداشته ها ، كم كاري ها و اهمال كاري ها بعضي اوقات مي شود چشم پوشيد و نديده گرفت ولي وقتی پای غفلت از برخی بزرگان بی بدیل فرهنگ و هنر یک شهر و کشور به میان می آید، آدم دلش مي گيرد!

دل آدم از اين نخبه کشی ها و كم انگاري ها، از ندین و قدر نشناختن ها مي گيرد . دلم گرفت . دلم براي بزرگمردي از سبزوار گرفت . بزرگان نيازمند اين تعريف و تمجيدها نيستند ... هنرمند ، عزيز دلِ مردم است و همين برايش كافيست اما این ماییم که به آن ها نیاز داریم.

دلگيرم از شوراي شهرم، دلگير از باورهاي قومي و قبيله اي و سياست بازي شان.

 دلگيرم از كساني كه يادشان رفته محمود بزرگ مرديست از سربداران. مردي كه از دنياي كوچك بعضي بزرگ تر است. دولت آبادي افتخاري ست براي گنجینه ادبيات ايران و حتي جهان . چه برسد به شهر و روستای زادگاهش و چه رسد به دل هاي كوچكِ  بعضی از ما...
نمي دانم اگر توجيه شوراي شهر بر ناديده گرفتن نام محمود دولت آبادی ، در قيد حيات بودنش است كه چرا ما در كنار نام دكتر شريعتي اِلماني از حميد سبزواري مي بينيم و اگر به این دلیل نبوده، پس فقط سياست مي تواند پاسخگوي سوال بي جوابي باشد كه ذهن خيلي ها را مي آزارد .

براي بيهق براي سبزوار برای شهرم که عده ای آن را به مسلخ قطع ریشه ها و نابودی اصالت هایش می برند، نگرانم ...

برای مطالعه مطالب بیشتر از همین نویسنده هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments

ممنونم از مجله محترم اسرارنامه که یک تنه در مقابل این همه نابرابری ایستاده و نام محمود دولت ابادی را در سبزوار زنده نگاه میدارد بزرگواران خدا پشت و پناهتان ارزو دارم یک روز این بزرگ مرد را در شهرمان ببینم و با افتخار به دستانش بوسه بزنم و بگویم همشهری به وجودت افتخار میکنم و حسادت و تنگ نظری کوتاه فکران چیزی از محبت تو را در دل ما همشهریانت کم نکرده است

بیهق

کودن‌ترین آدمیان هم در فریب خود، مهارتی نبوغ‌آسا دارند!rnکلیدر | محمود دولت ابادی rnو اینک شاهکاری دیگر از شورای اسلامی شهر سبزوار , چشم همگی روشن . چه آنان که سهیم بودند در این غفلت و چه آنان که سکوت کردند !

صوفی

افسوس که آدم هاااا وقتی می میرند می شوند عزیز دل و آدم ها یادشان می آید بزرگداشت و نکوداشت و .... rnمتاسفم برای سیاست ٬ سیاستمردان شهرم !

زهرا شیرازی

زخمی اگر بر قلب بنشیند تو،نه میتوانی زخم را از ازقلبت وا بکنی و نه میتوانی قلبت را دور بیندازی ،زخم تکه ای از قلب توست زخم اگر نباشد قلبت هم نیست .زخم اگر نخواهی باشد قلبت را باید بتوانی دور بیندازی .قلبت را چگون دور میاندازی؟؟؟؟زخم و قلبت یکی هستند ...(جای خالی سلوچ/محمود دولت آبادی ) شاملو می‌گفت: هنرمندان را سلسله جبالی بدانید که بعضی قله‌های آن از ابرها بیرونند، بالاترند؛ اما همواره باید یادمان باشد که هنرمندان وجودی معصومانه و کودکانه دارند. اگر همه اینها بود و بیش از اینها آنگاه ممکن است که او را بشناسیم.. ما در دیار سربداران هنرمندان بیشماری داریم که تشنه ی کمال، کشف و انتقال نشانه ها و معناهای آفرینش اند پس آنان بشناسیم و از یاد نبریم اگر کمک نمی کنیم سد راهشان نشویم . خانم شریف نیا سپاسگزار موفق باشید

این ماییم که به آن ها نیاز داریم...

عالی بود ... دست مریزاد بر این قلم... چه خوب که هنوز هم هستند دلسوزانی جسور با قلمی توانا... درود بر خانم شریف نیا... همه دلگیریم ... همه همصدا با شماییم که: هنرمند عزیز دل مردم است و همین برایش کافیست.... حیف از شهر مردانی بزرگ چون دولت آبادی که در چنین فقر فرهنگی به سر می برد که آوردن نام بزرگمردانش در زادگاهشان ناشایست؛ اما آوازه مطربانش گوش آسمان را کر می کند...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما