استاندار خراسان شمالی: پروازهای شبانه از فروردگاه بجنورد دایر می شود

فرودگاه بجنورد که به تازگی در خبرها از آن به عنوان فرودگاه بین المللی یاد می شود، به زودی قادر خواهد بود، در شب ها نیز میزبان پروازهای مختلف مسافری باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند فرودگاه بجنورد تا کنون هیچ پرواز خارجی انجام نداده و حتی به عنوان پشتیبان یک فرودگاه بین المللی دیگر نیز محسوب نمی شود، اما ظاهراً خبرنگاران و رسانه های استان خراسان شمالی، اصرار دارند که عنوان بین المللی را برای تنها فرودگاه فعال در استانشان به کار ببرند.

در مقایسه با فرودگاه بجنورد، فرودگاه سبزوار از حدود 9 سال قبل اولین پرواز خارجی خود را که شامل یک سفر رفت و برگشت زیارتی با حدود 300 مسافر به مقصد سوریه بود، تجربه کرد و سپس بین سال های 90 تا 91 به مدت حدوداً یک سال، پروازهای مستمری به فرودگاه بین المللی بغداد در کشور عراق انجام داد.

با این حال رسانه های سبزوار کمتر در مطالب خود، نام فرودگاه این شهر را با عنوان بین المللی قید می کنند.

از طرف دیگر فرودگاه سبزوار از چند سال قبل به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی مشهد شناخته شده و توانایی انجام پرواز در شب را نیز از مدت ها قبل داشته و تقریبا اکثر پروازهای فرودگاه سبزوار در چند سال فعالیت این فرودگاه در ساعات شب انجام شده است.

اما توجه به این نکته ضروریست که در یک سال گذشته عملکرد فرودگاه سبزوار کاهش چشمگیری داشته و تعداد پروازهای آن برخلاف قول ها و وعده های متعددی که توسط مسئولان و نمایندگان داده شد، نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش هم مواجه شد.

اینک در رقابت نامحسوسی که بین دو فرودگاه همسایه در شمال شرق کشور می تواند وجود داشته باشد، فرودگاه بجنورد که از شانس قرار گرفتن در یک شهر مرکز استان برخوردار است، دارد مسیر توسعه کمی و کیفی را طی می کند. به طور مثال افزایش تعداد پروازها و نیز افزایش شرکت هایی هواپیمایی که به فرودگاه بجنورد پرواز می کنند، تطویل باند فرودگاه و نصب دستگاهی که انجام پرواز در روزهای مه آلود را نیز امکان پذیر می سازد از جمله اقدامات مثبتی است که در مدت های اخیر در فرودگاه بجنورد اتفاق افتاده است.

شاید اگر مسئولان شهرستان سبزوار و خراسان رضوی نیز مانند مسئولان خراسان شمالی، از فرودگاه منطقه خود، حمایت های لازم را به عمل آورند، این زیرساخت مهم اقتصادی در غرب خراسان رضوی نیز بتواند مسیر توسعه و خدمات رسانی مطلوب را به سرعت طی کند تا بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شهرستان های غرب استان بتوانند به راحتی از امکانات حمل و نقل هوایی برخوردار شوند.

اسرارنامه در ادامه متن خبر امکان برقراری پروازهای شبانه از فرودگاه بجنورد را به نقل از ایرنا، منتشر می کند:

 استاندار خراسان شمالی: پروازهای شبانه از فروردگاه بجنورد دایر می شود

بجنورد - ایرنا - استاندارخراسان شمالی گفت: توافق اولیه با شرکت هواپیمایی ماهان برای برقراری پروازهای شبانه از فرودگاه بین المللی بجنورد در مسیر تهران انجام شده است.

سیدعلی اکبر پرویزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برقراری پروازهای شبانه و صبحگاهی از این فرودگاه در مسیر بجنورد- تهران بخشی از مشکلات مدیران استانی نیز برای انجام کارهای اداری در پایتخت برطرف می شود.

وی اضافه کرد: همچنین با شرکت هواپیمایی آسمان نیز برای افزایش پرواز در مسیر بجنورد- تهران انجام شده و این شرکت نیز بزودی موافقت خود را با این پیشنهاد استانی اعلام می کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزایش پرواز از فرودگاه بین المللی بجنورد بخصوص پرواز شبانه و صبحگاهی را از برنامه های سال جاری این استان اعلام کرد.

پرویزی گفت: با نصب دستگاه ای ال اس در فرودگاه بین المللی بجنورد تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری مشکل پرواز در روزهای مه آلود و شبانه نیز برطرف می شود و این تجهیزات توسعه ای فرودگاه بجنورد کمک مناسبی برای افزایش پرواز بخصوص برقراری پرواز شبانه است.

استاندارخراسان شمالی در مورد پایبند نبودن شرکت هواپیمایی اترک به تعهداتش گفت: از ابتدا نیز اطمینانی به تعهد شرکت هواپیمایی اترک به علت سوابق متعهد بی قولی این شرکت وجود نداشته است.

پرویزی افزود: اگرچه حق و حقوق مردم استان از این شرکت از طریق قانونی دریافت می شود، ولی وقت خودمان را صرف شرکتی که نمی تواند به تعهداتش پایبند باشد، نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بدعهدی شرکت هواپیمایی اترک طبق توافق دو جانبه که در سازمان هواپیمایی انجام شده به این سازمان برای پیگیری حقوقی و قانونی ارائه می شود.

هم اکنون دو شرکت ماهان و آسمان روزانه یک پرواز از فرودگاه بجنورد در مسیر بجنورد- تهران انجام می دهند.

فرودگاه بجنورد که از سال 84 فعالیت رسمی خود را در مسیر بجنورد- تهران شروع کرد و در سال 89 طبق مصوبه سومین دور سفر هیات دولت به این استان خط پرواز بین المللی دریافت کرد.

اگرچه با وجود بین المللی شدن این فرودگاه پرواز خارجی حتی فریضه عمره و حج تمتع نیز انجام نشده، ولی امید می رود در سالجاری این برنامه نیز با پیگیری اداره کل حج و زیارت استان خراسان شمالی عملیاتی شود.

این استان 867 هزار نفری در 700کیلومتری شرق پایتخت تهران واقع شده است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما