ایجاد دهکده سالمندان در سبزوار

فرماندار سبزوار از پیگیری برای احداث دهکده سالمندان در این شهرستان خبر داد و گفت: با احداث این مرکز دغدغه‌های ما در زمینه ارائه خدمات مطلوب به قشر سالمند جامعه برطرف می‌شود.
خبرگزاری فارس: دهکده سالمندان در سبزوار احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، احمد برادران صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز جامع نگهداری سالمندان مادر سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت تقویت مراکزی است که در آن سالمندان را نگهداری می‌کنند.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه این مراکز عموما توسط دولت و یا بخش خصوصی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه ما در شهرستان سبزوار دو مرکز مهم نگهداری سالمندان داریم که هر دو قشر مادر و پدر در این مراکز مورد نگهداری و رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد سالمندان در شهرستان ضرورت احداث و گسترش مراکز بزرگتری را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: مسئولان آسایشگاه سالمندان مادر سبزوار پیگیر ایجاد یک مرکز بزرگ با عنوان دهکده سالمندان هستند که با احداث این مرکز دغدغه‌های ما در زمینه ارائه خدمات مطلوب به این قشر از جامعه نیز برطرف می‌شود.

برادران با بیان اینکه اجرای این طرح در مراحل اولیه قرار دارد، گفت: خوشبختانه پیگیری‌های خوبی در این زمینه از سوی این مجموعه صورت گرفته که در مقطعی با مشکلات در حوزه واگذاری زمین مواجه شده‌اند که امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری این مشکل حل شود.

وی با اشاره به ایجاد رشته سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان با ایجاد این رشته در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار موافقت کند.

مدیرعامل آسایشگاه سالمندان سبزوار نیز در ادامه این بازید گفت: در حال حاضر در مرکز سالمندان سبزوار تعداد 150 سالمند به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

مهدی ذبیح اللهی با بیان اینکه 100 سالمند نیز زیر نظر طرح مراقبت در منزل این مجموعه هستند، تصریح کرد: در حال حاضر محل مرکز جامع نگهداری از سالمندان مادر سبزوار مکانی اجاره‌ای است که این مسئله سبب شده تا شرایط برای توسعه فیزیکی مرکز و گسترش آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سن سالمندی در سطح شهرستان و کشور نیز رو به افزایش است، ادامه داد: با توجه به این مسئله پیگیری‌ها برای ساخت مرکزی بزرگ و گسترده با پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا در دستور کار ما قرار گرفته که متاسفانه با مشکلاتی در حوزه واگذاری زمین از سوی دولت مواجه شده است.

مدیرعامل آسایشگاه سالمندان سبزوار با بیان اینکه اگر دولت زمین مورد نظر را به ما عطا نکند از طریق بخش خصوصی اقدام به خرید زمین می‌کنیم، گفت: زمین مورد تقاضای ما 30 هزار مترمربع است که با توجه به برآوردهای ما دهکده سالمندان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در آن ساخته می‌شود.

منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما