آزادراه سبزوار - نیشابور - مشهد در آینده نزدیک در دست احداث قرار می گیرد

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها با بیان اینکه ۱۱۱ کیلومتر آزادراه در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری می رسد، گفت: هم‌اکنون ۶۷۴ کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در دست احداث و هزار و ۵۹۶ پروژه در دست مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن احمدی نوری قطعه دوم آزادراه ساوه-همدان به طول ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم کنارگذر غربی اصفهان به طول ۱۴ کیلومتر و قطعات ۱ و ۲و ۴ آزادراه ارومیه-تبریز به طول ۶۹ کیلومتر را پروژه های قابل بهره برداری در سال ۹۴ اعلام کرد.

وی افزود:هم‌اکنون ۶۷۴ کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در دست احداث و هزار و ۵۹۶ پروژه در دست مطالعه است که با توجه به مجوز هیئت دولت برای احداث آزادراه بندرعباس-کرمان به طول حدود ۳۷۰ کیلومتر و آزادراه سبزوار-نیشابور-مشهد به طول حدود ۲۲۳ کیلومتر این آزادراه ها نیز در آینده ای نزدیک به پروژه های در دست احداث اضافه خواهند شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها همچنین از مذاکره با طرف های خارجی برای مشارکت و جذب سرمایه در ساخت آزادراه‌ها خبر داد و گفت: با مشخص شدن پروژه های آماده سرمایه گذاری، مذاکرات با طرف های خارجی برای مشارکت در ساخت این پروژه ها آغاز شده که برخی در حال طی کردن مراحل برای انعقاد تفاهمنامه و برخی دیگر چون آزادراه تبریز-مرند-بازرگان به طول ۲۵۶ کیلومتر تفاهم نامه با طرف خارجی انعقاد و مجوزهای لازم از دولت اخذ شده است و در حال طی کردن مراحل برای انعقاد قرارداد مشارکت قرار دارد.

احمدی نوری آزادراه منجیل-رودبار به طول ۱۱ کیلومتر، همدان-کرمانشاه-خسروی به طول ۳۵۰ کیلومتر، سیرجان-بندرعباس به طول ۳۰۰ کیلومتر، اندیمشک-اهواز به طول ۱۳۵ کیلومتر، سلفچگان- اراک به طول ۱۶۰ کیلومتر، شیراز-بوشهر به طول ۲۳۰ کیلومتر، پردیس-رودهن به طول ۱۳ کیلومتر و اصفهان-شیراز حدفاصل ایزدخواست به طول ۱۶۰ کیلومتر را پروژه های آماده سرمایه گذاری در حوزه آزادراه‌ها اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما