بازدید امام جمعه سبزوار از دفتر خبرگزاری ایرنا در مشهد

 امام جمعه سبزوار: رسانه ها مهمترین نقش را در جامعه دارند
مشهد - ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت: رسانه ها در هر زمان مهمترین نقش را در جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی روز یکشنبه در بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد افزود: کار خبرنگار اگر خبر را درست منتقل کند بزرگترین عبادت است و اگر خبر را درست نرساند مرتکب خیانت شده است.

وی اظهار کرد: برخی اخبار باید محرمانه باشد زیرا ممکن است مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد لذا تقسیم خبرها به عادی و محرمانه کار بسیار خوبی است و برخی از اخبار فقط باید در اختیار مسوولان ذیربط قرار گیرد.

امام جمعه سبزوار گفت: خطیب جمعه نیز مجاز نیست هر مطلبی را در نماز جمعه بیان کند و باید اخبار و مطالبی را بگوید که آثار سوء بر آن مترتب نباشد.

ابراهیمی افزود: امام جمعه وقتی می تواند خبری را نقل کند یا تذکر دهد که آن مطلب عمومی و مردمی شده باشد و گرنه نباید هر خبری را گفت و هر انتقادی را بیان کرد.

وی گفت: خبرگزاریها مانند راویان حدیث هستند که برخی توفیق خدمت به ائمه اطهار (ع) را یافتند و برخی نیز به دشمنان اهل بیت (ع) خدمت کردند لذا باید بکوشند در شمار گروه نخست قرار گیرند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای سال و نام گذاری امسال به سال 'دولت و ملّت، همدلی و همزبانی' افزود: شعارهای سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می شوند، با سخنرانی محقق نمی شوند و باید برای تحقق آنها جهاد و تلاش عملی صورت گیرد.

امام جمعه سبزوار روز یکشنبه ضمن دیدار با علی حیدری رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی از بخش های مختلف این مرکز از جمله آرشیو خبر، تحریریه، اخبار چند رسانه ای، واحد عکس و فیلم بازدید و در جریان چگونگی تهیه و تولید اخبار و انتشار آنها بر روی خروجی های مختلف ایرنا قرار گرفت.

گزارش تصویری(کلیک کنید)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما