در راستای توسعه صنعت گردشگری

همایش ملی «توسعه گردشگری شاهرود، فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود

همایش ملی «توسعه گردشگری شاهرود، فرصت‌ها و چالش‌ها» در راستای توسعه صنعت گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دبیر همایش ملی «توسعه گردشگری شاهرود، فرصت‌ها و چالش‌ها» اهداف و محورهای این همایش را تشریح کرد.

حبیب‌الله قاسمی با بیان اینکه همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود توسط دانشگاه شاهرود در روزهای چهارم تا ششم شهریور ماه سال آینده برگزار خواهد شد، افزود: تعامل صاحب‌نظران و نخبگان گردشگری و طرح چالش‌ها و آسیب‌شناسی در زمینه گردشگری شاهرود از جمله اهداف همایش است.

وی شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان شاهرود، شناخت و ارزیابی ظرفیت‌های گردشگری، ارزیابی زیرساخت‌های گردشگری و تدوین راهبردها و راهکارهای توسعه گردشگری شاهرود را از دیگر اهداف برگزاری همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود عنوان کرد.

قاسمی اظهار داشت: گردشگری و توسعه پایدار، گردشگری رویدادها، گردشگری در افق 1404، گردشگری بین‌الملل، زیرساخت‌های گردشگری، بازاریابی گردشگری، گردشگری و جهانی شدن، گردشگری و مبلمان شهری، گردشگری و اقتصاد، اکوتوریسم، ژئوتوریسم، گردشگری و فرهنگ، گردشگری و اقلیم از دیگر محورهای همایش است.

دبیر این همایش، موضوعات گردشگری و سیاست، گردشگری صنعتی، گردشگری و مدیریت، گردشگری کشاورزی، گردشگری مذهبی، گردشگری و فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی در حوزه توسعه شاهرود، گردشگری سلامت، گردشگری شهری، گردشگری روستایی و گردشگری ورزشی را از دیگر محورهای برگزاری همایش توسعه گردشگری شاهرود برشمرد.

وی با بیان اینکه اکثر مردم کشورمان از طریق عارفان نامداری چون بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی با نام شاهرود آشنا شده‌اند، خاطر نشان کرد: همایش توسعه گردشگری شاهرود فرصتی را برای تعامل صاحب‌نظران فراهم می‌سازد تا ایده و طرح‌های خود را برای توسعه گردشگری این شهر معرفی و به بررسی فرصت‌ها، چالش‌ها و ارزیابی توانمندی، ظرفیت و آسیب‌شناسی وضعیت موجود بپردازند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما