اجرای طرح پایلوت مددکاری اجتماعی در سبزوار برای اولین بار در کشور

موسوی چلک به باشگاه خبرنگاران خبر داد:
اجرای پایلوت‌ مددکاری اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر رسمی/ اجرای طرح در شهر سبزوار
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: امسال، طرح پایلوت مددکاری اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر رسمی را در شهر سبزوار اجرایی می‌کنیم.
سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پایلوت مددکاری اجتماعی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، 900 سکونتگاه غیر رسمی در 79 شهر شناسایی شده است که از خدمات مددکاری اجتماعی بی بهره هستند که ساماندهی این سکونتگاه ها را در برنامه‌ی کاری خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: شهر سبزوار، اولین شهری است که در برنامه‌ی اجرای طرح پایلوت مددکاری اجتماعی قرار گرفته است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به برنامه راهبردی سازمان در سکونتگاه‌های غیر رسمی تصریح کرد: احیاء، بهسازی، نوسازی بافت‌های فرسوده، بر اساس تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی در شهریور سال گذشته تصویب شد.

وی با اشاره به رویکرد انجمن در این زمینه تأکید کرد: استفاده از ظرفیت سازمان غیر دولتی، توجه به مؤلفه‌های اجتماعی و فرهنگی در مناطق و افزایش سرمایه، مشارکت و توانمند‌سازی اجتماعی از مهمترین رویکرد‌های انجمن است.

وی ادامه داد: 4 منطقه به عنوان محلات هدف تعریف شده است که از جمله می‌توان به سکونتگاه‌های غیر رسمی، روستا‌هایی که به شهر پیوسته‌اند، بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی در سند جدید اشاره کرد که باید مورد پوشش برنامه‌های مددکاری اجتماعی قرار بگیرد.

موسوی چلک در پایان گفت: بستر تعریف جهانی مددکاری اجتماعی در کشور فراهم است و تنها نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما