ارزیابی مثبت رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از بیانیه لوزان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید بسیار مراقب باشیم تا بحث های پیرامون مذاکرات لوزان که به تازگی به صدور بیانیه ای نیز منجر شده است، باعث بروز اختلاف در جامعه و برهم خوردن همدلی و همزبانی مردم ومسئولان نشود.

محمدرضا محسنی ثانی روز یکشنبه ضمن اینکه بیانیه لوزان را به طور کل مثبت ارزیابی کرد، اظهار داشت: این فعلا یک بیانیه مطبوعاتی است و تا وقتی متن مکتوب آن نوشته نشده و به امضای طرفین در نیاید، ضمانت اجرایی ندارد.

وی گفت: هنگامی که متن کاملی در این زمینه نوشته شده و توافقی صورت پذیرد و بخش هایی از آن به تصویب مجلس نیز برسد، از آن زمان به بعد ضمانت اجرایی پیدا خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: فعلا باید به اندازه وزن یک بیانیه مطبوعاتی به تحلیل و بررسی بیانیه لوزان پرداخت و تاکید بیش از حد روی آن جایز نیست.

وی سپس به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له امسال را به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده اند و بنابراین نباید انتقاداتی که برخی گروه ها نسبت به بیانیه لوزان دارند، به مخدوش شدن همدلی و همزبانی دولت و ملت منجر شود که اگر چنین اتفاقی بیافتد بهره آن را دشمنان ایران خواهند برد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی همچنین به جز مذاکرات لوزان، به موضوعات مهم دیگری نظیر بروز جنگ عربستان علیه یمن و جنایات و خیانت هایی که توسط آل سعود و آل خلیفه در جهان اسلام انجام می شود اشاره کرد و تأکید کرد، این مسائل با اهمیت نباید در سایه مذاکرات هسته ای لوزان به دست فراموشی سپرده شود.

وی همچنین یک مسئله مهم دیگر در مقطع کنونی را مسائل اقتصادی داخل ایران دانست و گفت در زمینه اقتصادی واقعا یک جهاد میدانی در پیش داریم و باید همتی جدی جهت رونق تولید و اشتغال در داخل ایران صورت پذیرد.

محسنی ثانی سپس مجدداً به بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: هرچند روند کلی مذاکرات مثبت بوده، اما هنوز ابهاماتی درباره بیانیه لوزان وجود دارد که به زودی با دعوت از دکتر ظریف و دکتر صالحی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این ابهامات را دقیق و کارشناسی تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به برخی اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی از مذاکرات لوزان اشاره کرد و گفت: طبیعتاً ما اعتنایی به اظهارات مقامات آمریکایی نداریم و می دانیم مقامات آمریکایی همواره مغرضانه عمل کرده اند و در این مقطع هم گزارش و اظهارات مقامات ایرانی را که در گفتگوهای لوزان شرکت داشته اند مد نظر قرار می دهیم.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما